ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Petroliștii au un motiv în plus să nu scadă prețurile în benzinării. Statul vrea creșterea tarifului de transport pentru țițeiul extras din România. Suma nu este mare, dar îngroașă numărul taxelor și impozitelor cerute companiilor. Astfel, benzinarii aruncă vina în curtea Guvernului. Din dispută, pierd tot șoferii.
 
Anul trecut, prin conductele Conpet au trecut aproape 4 milioane de tone de petrol, iar anul acesta, cantitatea transportată s-a redus la 3,64 milioane de tone. Pe lângă semnalul de alarmă tras de producția mai mică, compania de stat cere o creștere a tarifului de transport cu 1,41%. Costul în plus suportat de producătorii de petrol va fi de 3,6 milioane de lei anul acesta, însă toți acești bani vor fi recuperați tot din prețul final de la pompă.

„Cred că ar trebui să fim mai atenți la faptul că avem această scădere a producției și o creștere a tarifelor. Orice creștere a poverii de natură costuri sau de natură povară fiscală poate afecta un lanț economic întreg”, declară Daniel Apostol, secretar general al Asociației Companiilor Petroliere Ropepca.

„Nu putem să protejăm prețul benzinei la pompă în detrimentul transportului”, adaugă Ninel Paiajen, reprezentant ANRM, potrivit digi24.ro.

După ce este scos din pământ, petrolul urmează lungul drum al tarifelor puse acestei resurse. Până să ajungă în rezervorul românului, carburanții își dublează, practic, prețul. Vorbim de redevențe, accize, tarife de transport, taxe și impozite impuse de stat, dar suportate tot de consumatori.

Deși cotația barilului de petrol a scăzut până la 32 de dolari, cel mai mic nivel din ultimii 11 ani, în România carburanții nu se pot ieftini cu mult mai mult decât în prezent. Și asta pentru că din prețul unui litru de benzină, 58% încasează statul prin taxe și accize.