Deputat PSD: România pierde peste șase milioane de tone de marfă anual și peste un miliard de euro din cauza stagnării lucrărilor la CFR infrastructură
Deputatul PSD Sorin Bota a declarat că România pierde anual peste un miliard de euro, deoarece nu există contracte pentru calea ferată, iar peste șase milioane de tone de marfă nu sunt transportate prin portul Constanța, informează Mediafax.
„Am expus un exemplu despre infrastructura portuară. Calea ferată nu are contracte noi, nu are nici o perspectivă și nici un orizont de timp clar cu privire la momentul în care va fi gata cel puțin Coridorul 4 și 9 și celelalte culoare importante din Vestul și Nord-Vestul țării care să se racordeze la Coridorul 4 și 9, astfel încât traficul să se mute din nou pe calea ferată. Acest trafic lipsă pe calea ferată este una dintre cauzele principale pentru care România este ocolită astăzi cu mărfurile din tranzitul prin Portul Constanța. Să vă spun o cifră pe care a pierdut-o România ca volum financiar, dacă 50% din volumul de marfă nu reprezintă mult, 50% din volumul de marfă înseamnă peste șase milioane de tone anual și peste un miliard de euro care nu mai intră în România”, a declarat deputatul PSD Sorin Bota, la Digi 24.
Deputatul a afirmat că a adus la cunoștință aceste nemulțumiri inclusiv premierului Viorica Dăncilă, solicitând luarea unor măsuri motivate de starea dezastruoasă din domeniul transporturilor și de promisiunile făcute la preluarea guvernării.
„Bineînțeles că nu este o nemulțumire pe care o exprim astăzi, astăzi am făcut-o publică. Discuția am purtat-o întotdeauna, și acum o săptămâna, ultima, cu domnia sa, și i-am cerut să ia măsuri explicându-i și dându-i argumente și dovezi clare vis-a-vis de dezastrul care este în transporturi din punct de vedere a ceea ce am promis că vom face și ceea ce se putea face”, a adăugat deputatul PSD Sorin Bota, membru al comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deptuaților.
Acesta și-a exprimat nemulțumirea și privitor la construcția de autostrăzi, unde ar fi trebuit, în opinia lui, să se ia măsuri ferme, ajungând până la rezilierea contractelor pentru nerespectarea termenelor.
„La autostrăzi nu s-au dispus măsuri radicale, acolo unde trebuia să se dispună, nu s-au reziliat contracte acolo unde sunt termenele depășite. Am trăit să vedem paradoxul în care reziliem un contract finalizat, la care nu s-au dispus măsuri pe durata implementării contractului, urmând ca România să facă toată garanția și toate lucrările din bani proprii”, a atras atenția Sorin Bota.
Întrebat dacă va semna moțiunea de cenzură la adresa Guvernului Dăncilă, deputatul PSD a răspuns că este „determinat să tragă un semnal de alarmă”.
„Nu exclud faptul că sunt determinat să trag un semnal de alarmă, pentru că nu suntem în direcția cea bună. Actul de guvernare are de suferit, și nu neapărat din cauza premierului, ci din cauza miniștrilor, nu numai din transporturi, mai sunt și alții cu o activitate deficitară”, a concluzionat deputatul PSD de Maramureș.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Guvernul României a „negociat” cu Qatarul cedarea a 51% din acționariatul companiei de stat Tarom și ia în calcul măsuri similare și pentru portul Constanța
Claudia Marcu: Energia verde a leșinat
Producătorii români sunt discriminați în țara lor! Consiliul Concurenței, aliatul corporațiilor străine – Lidl, Penny, Auchan, Metro, Carrefour, Mega Image, Profi
În sfârșit o veste bună! 83% dintre suedezi doresc să folosească banii cash, în ciuda ultra-tehnologizării. Peste 6000 de persoane au primit deja implanturi de microcipuri în mâini pentru a le folosi la plățile fără numerar
A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră?
AuroraModels: Prima machetă a unei mașini românești - celebrul ARO 244D - la scara 1/18, produsă de o firmă românească
Recomandările noastre
Secțiuni: Economie
Persoane: Sorin Bota
Locații: București
Subiecte: infrastructură România
Organizații: Camera Deputaţilor Partidul Social Democrat (PSD)
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)