Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, Ordonanța de Urgență privind programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii prin care beneficiarii pot obține pe parcursul unui an o sumă nerambursabilă de maximum 50.000 de lei.

Programul facilitează promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor pe piețele externe, stimulând comunicarea și parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe, potrivit unui comunicat al Executivului, trimis Redacției.

În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obține pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari.

Prin alocație financiară nerambursabilă, programul susține activități cum ar fi: participări la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu, participări la misiuni economice organizate în străinătate sau crearea identității vizuale a unei firme. 

Totodată, programul mai poate finanța realizarea unui site sau a unei aplicații pentru mobil pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate în limba română și cel puțin într-o limbă de circulație internațională. Sunt, totodată, eligibile participările la cursuri de pregătire în țară și/ sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor sau serviciilor pe noi piețe.
 
„Internaționalizarea reprezintă o gura de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. Un procent de 4,67 din IMM-urile românești au activități de export, România situându-se la mai putin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a spus ministrul Florin Jianu.



Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, Ordonanța de Urgență privind Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii.
Programul facilitează promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor pe piețele externe, stimulând comunicarea și parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe.
În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obține pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari.
Prin alocație financiară nerambursabilă, programul susține următoarele tipuri de activități:
  • Participări la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
  • Participări la misiuni economice organizate în străinătate;
  • Crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan);
  • Realizarea unui site pe Internet/aplicație pentru mobil, pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate, în limba română și cel puțin într-o limbă de circulație internațională;
  • Participări la cursuri de pregătire, în țară și/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piețe;
  • Documentare de piață și alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.