ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit.


Deși alte companii multinaționale primesc ajutoare de stat din partea Guvernului român, companiile românești supraviețuiesc cu greu concurenței neloiale, în unele cazuri, care vine din străinătate.

După ce ActiveNews a scris ieri și azi despre firmele cu capital străin care au primit în ultimii ani ajutoare de stat de la Guvernul României, câștigând prin bunăvoința Guvernului banii noștri promițând că vor crea noi locuri de muncă, prin proiectele pe care le-au depus, iată că fabrica Roman Brașov, aflată într-o situație extrem de dificilă din cauza datoriilor, ar putea renaște după ce aceasta a semnat un contract de peste două milioane de euro cu Ministerul Apărării Naționale, scrie newsbv.ro.

Acesta presupune livrarea a 23 de camioane militare de transport, echipate cu tracțiune 6x6 și motoare MAN.

Autovehiculele sunt de două tipuri: 11 dintre ele în configuratia transport container specializat ATCS și 12 în configurația autocamion de transport capacitate medie ACMD. Toate camioanele au tracțiune 6 x 6 și sunt dotate cu motoare MAN.

Perioada de  livare este de 14 luni de la semnarea contractului.  Valoarea maximă a contractului estimată de către MAPN era de 18 milioane de lei (4 milioane de euro), fără TVA. Prin urmare, Roman Brașov a câștigat licitația cu un preț aproape la jumătate, concurând cu firme internaționale precum Iveco, Tatra sau MAN.

„Am venit cu un preț imbatabil și am câștigat. Acest contract reprezintă o gură de oxigen pentru fabrica noastră, care, altfel, mai efectuează doar reparații”, a spus, pentru Capital.ro, Carol Rugacs.

Este cea mai consistentă comandă lansată de armată în ultimii cinci ani, pentru uzina de la Brașov.

În 2011, Roman Brașov a pierdut un contract similar, pentru livrarea de vehicule militare către Pentagon, iar în 2015, MApN a cumpărat 29 de camioane de la o companie italiană.

Roman Brașov era una din uzinele de referință ale României, unde lucrau circa 25.000 de angajați, iar acum fabrica este la limita supraviețurii, mai având doar câteva sute de angajați.În timp