ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O autostradă nouă riscă să ajungă un drum de pământ. Este vorba despre 22 de kilometri din şoseaua Orăştie-Sibiu, inaugurată cu două zile înainte de alegerile prezidenţiale de anul trecut, şi care este la un pas să fie acoperită de alunecările de teren.

Cele mai mari probleme sunt la viaductul Aciliu, considerat de mulţi „mândria infrastructurii româneşti”. Terasamentul stă să o ia la vale, o placă de beton s-a spart deja, iar ţevile de scurgere sunt îndoite.

La opt luni de la inaugurare, Autostrada Orăştie - Sibiu este în pericol din cauza alunecărilor de teren. Pe cei 22 de kilometri ai tronsonului dintre Cunţa şi Sălişte sunt două zone cu probleme: la dealul de la Apoldu şi la viaductul Aciliu, lung de un kilometru şi înalt cât un bloc cu 20 de etaje.

Terasamentul dă semne că o ia la vale: un parapet e îndoit, o placă de beton este spartă, un semn rutier - strâmbat, iar țevile de scurgere sunt îndoite. În plus, viaductul care a costat 44 de milioane de euro s-ar putea transforma acum într-o capcană pentru şoferi, potrivit digi24.ro.

Situaţia, care poate duce la accidente grave, este cunoscută de autorităţi, care păstrează însă tăcerea. Într-un raport realizat la comanda CNADNR de preşedintele Societăţii Române de Geotehnică şi obţinut în exclusivitate de Digi24 se arată clar că alunecările de teren sunt marea problemă a celor 22 de kilometri de şosea rapidă.

Primele semne că pământul o ia la vale au fost în februarie 2012. Și cu toate acestea, primele propuneri de remediere a problemelor apărute din cauza alunecărilor de teren au venit abia după un an.

Raportul spune că excavaţiile au fost realizate fără un plan clar şi pe suprafeţe mult prea mari. În plus, timp de aproape un an şi jumătate, lucrările au fost sistate în zonele instabile, fără a se lua măsuri de protecţie şi reparare a suprafeţelor fisurate, aşa că apa adunată în urma precipitaţiilor a pătruns uşor în teren.

Raportul mai arată că nu s-au protejat lucrările nici pentru perioada de îngheţ - dezgheţ. Execuţia defectuoasă a dus şi ea la apariţia unor noi zone cu probleme.

Cei 22 de kilometri de drum au fost inauguraţi cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale de anul trecut. Bucata de şosea a costat statul român aproape 183 de milioane de euro.