ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


InfoCons a realizat un studiu cu privire la informațiile ce se regăsesc pe etichetele pralinelor de ciocolată.
 
În perioada 10 - 17 Martie 2016, InfoCons (Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România) a realizat un studiu cu privire la informațiile ce se regăsesc pe etichetele pralinelor de ciocolată/bomboane de ciocolată, existente pe piața românească.

Au fost analizate 64 de produse tip praline de ciocolată/bomboane de ciocolată care au ca distribuitor/producător următoarele companii: Mondelez România S.A., Kandia Dulce S.A., Inter Conecter S.R.L., Mâco Total Distribution S.R.L. – H& W, Nardo Trading Co S.R.L., Seca Distribution, Maresi FoodBroker S.R.L., Heidi Chocolat S.A., De Silva Exclusiv S.R.L., Ferrero România S.R.L.

Gramajul produselor ce au făcut obiectul studiului variază între 45 grame până la 254 grame.

- 81.25 % din produse au menționat pe etichetă valoarea energetică iar aceasta variază de la 430 kcal/100 grame până la 618 kcal/100 grame.
- 71.87 % din produse au menționat pe etichetă  conținutul de sare care variază între 0.01 grame/100 grame produs până la 0.38 grame /100 grame de produs.
- 81.25 % din produse au menționat pe etichetă conținutul de grăsime iar acesta variază între 19.5 grame/100 grame produs și 48.3 grame/100 grame de produs.

Numărul de E-uri conținute în produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 și 8 E-uri.
 
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 64 de tipuri de produse analizate:

29.68 % din produsele analizate au în conținut 1 E;
29.68 % din produse analizate au în conținut 2 E-uri;
17.18 % din produse analizate au în conținut 3 E-uri;
9.37 % din produsele analizate au în conținut 4 E-uri;
4.68 % din produsele analizate au în conținut 5 E-uri;
6.25 % din produsele analizate au în conținut 6 E-uri;
1.56 % din produsele analizate au în conținut 7 E-uri;
1.56 % din produsele analizate au în conținut 8 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați TABELUL AICI.