Investigație incredibilă: cum te păcălesc magazinele să faci mai multe cumpărături cu ajutorul muzicii. Ce se întâmplă cu creierul tău când mănânci la McDonald's

Pentru a convinge cât mai mulți clienți să le dea câți mai mulți bani, magazinele recurg la diferite strategii. Pe lângă clasicele reduceri, muzica este un instrument folosit în marketing.
O investigație a celor de la Daily Mail arată cum ne influențează decizia de cumpărare muzica. De la muzica ambientală, marile magazine au trecut la un alt nivel, după ce au înțeles că muzica poate influența dispoziția clienților.
"Dacă aud muzică clasică, oamenii simt că trebuie să cheltuiască mai mult. În schimb, dacă folosești genul country, studiile arată că oamenii sunt mai înclinați să cumpere produse practice sau pur și simplu să nu cheltuiască mai mult", spune Adrian North de la Curtin University din Australia.
De exemplu, muzica cu un tempo crescut îi stimulează pe oameni, cum se întâmplă la restaurantele McDonald 's. Un ritm mai rapid îi va face pe oameni să mănânce mai repede și, astfel, restaurantul va avea mai mulți clienți, în timp ce o muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande trei sau patru feluri de mâncare, detaliază Wood.
Nu doar muzica îi influențează pe oameni. Multe magazine au un miros specific.
"Sunt folosite la fel ca muzica – mirosurile plăcute îi fac pe oameni să se simtă mai bine și să cheltuie mai mult. E important ca mirosul să aibă legătură cu produsele vândute. Dacă vinzi ciocolată, mirosul ar trebui să fie de ciocolată, nu de flori. La Starbucks, de exemplu, e un miros puternic de cafea. Simți mirosul unui Starbucks de la mai mulți metri distanță. Sunt slabe șanse ca și cafeaua lor să fie la fel de tare pe cât e mirosul, deci cred că se pot găsi ușor dovezi că folosesc mirosuri adiționale. Rolls Royce punea în mașini miros de piele ca să-i facă pe oameni să se simtă foarte obișnuiți cu mașinile lor noi, iar asta are un impact pozitiv asupra vânzărilorȚ, spune dr. Gorkan Ahmetoglu, lector în psihologia afacerilor, pentru vice.com
O investigație a celor de la Daily Mail arată cum ne influențează decizia de cumpărare muzica. De la muzica ambientală, marile magazine au trecut la un alt nivel, după ce au înțeles că muzica poate influența dispoziția clienților.
"Dacă aud muzică clasică, oamenii simt că trebuie să cheltuiască mai mult. În schimb, dacă folosești genul country, studiile arată că oamenii sunt mai înclinați să cumpere produse practice sau pur și simplu să nu cheltuiască mai mult", spune Adrian North de la Curtin University din Australia.
De exemplu, muzica cu un tempo crescut îi stimulează pe oameni, cum se întâmplă la restaurantele McDonald 's. Un ritm mai rapid îi va face pe oameni să mănânce mai repede și, astfel, restaurantul va avea mai mulți clienți, în timp ce o muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande trei sau patru feluri de mâncare, detaliază Wood.
Nu doar muzica îi influențează pe oameni. Multe magazine au un miros specific.
"Sunt folosite la fel ca muzica – mirosurile plăcute îi fac pe oameni să se simtă mai bine și să cheltuie mai mult. E important ca mirosul să aibă legătură cu produsele vândute. Dacă vinzi ciocolată, mirosul ar trebui să fie de ciocolată, nu de flori. La Starbucks, de exemplu, e un miros puternic de cafea. Simți mirosul unui Starbucks de la mai mulți metri distanță. Sunt slabe șanse ca și cafeaua lor să fie la fel de tare pe cât e mirosul, deci cred că se pot găsi ușor dovezi că folosesc mirosuri adiționale. Rolls Royce punea în mașini miros de piele ca să-i facă pe oameni să se simtă foarte obișnuiți cu mașinile lor noi, iar asta are un impact pozitiv asupra vânzărilorȚ, spune dr. Gorkan Ahmetoglu, lector în psihologia afacerilor, pentru vice.com
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Nicușor Dan a semnat pentru defrișarea unui parc din inima Capitalei. Au fost răpuși de drujbe zeci de copaci

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

Care sancțiuni? Rubla rusească a ajuns cea mai performantă monedă din lume, depășind dolarul, coroana suedeză, francul elvețian și aurul
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)