Investigație incredibilă: cum te păcălesc magazinele să faci mai multe cumpărături cu ajutorul muzicii. Ce se întâmplă cu creierul tău când mănânci la McDonald's
Pentru a convinge cât mai mulți clienți să le dea câți mai mulți bani, magazinele recurg la diferite strategii. Pe lângă clasicele reduceri, muzica este un instrument folosit în marketing.
O investigație a celor de la Daily Mail arată cum ne influențează decizia de cumpărare muzica. De la muzica ambientală, marile magazine au trecut la un alt nivel, după ce au înțeles că muzica poate influența dispoziția clienților.
"Dacă aud muzică clasică, oamenii simt că trebuie să cheltuiască mai mult. În schimb, dacă folosești genul country, studiile arată că oamenii sunt mai înclinați să cumpere produse practice sau pur și simplu să nu cheltuiască mai mult", spune Adrian North de la Curtin University din Australia.
De exemplu, muzica cu un tempo crescut îi stimulează pe oameni, cum se întâmplă la restaurantele McDonald 's. Un ritm mai rapid îi va face pe oameni să mănânce mai repede și, astfel, restaurantul va avea mai mulți clienți, în timp ce o muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande trei sau patru feluri de mâncare, detaliază Wood.
Nu doar muzica îi influențează pe oameni. Multe magazine au un miros specific.
"Sunt folosite la fel ca muzica – mirosurile plăcute îi fac pe oameni să se simtă mai bine și să cheltuie mai mult. E important ca mirosul să aibă legătură cu produsele vândute. Dacă vinzi ciocolată, mirosul ar trebui să fie de ciocolată, nu de flori. La Starbucks, de exemplu, e un miros puternic de cafea. Simți mirosul unui Starbucks de la mai mulți metri distanță. Sunt slabe șanse ca și cafeaua lor să fie la fel de tare pe cât e mirosul, deci cred că se pot găsi ușor dovezi că folosesc mirosuri adiționale. Rolls Royce punea în mașini miros de piele ca să-i facă pe oameni să se simtă foarte obișnuiți cu mașinile lor noi, iar asta are un impact pozitiv asupra vânzărilorȚ, spune dr. Gorkan Ahmetoglu, lector în psihologia afacerilor, pentru vice.com
O investigație a celor de la Daily Mail arată cum ne influențează decizia de cumpărare muzica. De la muzica ambientală, marile magazine au trecut la un alt nivel, după ce au înțeles că muzica poate influența dispoziția clienților.
"Dacă aud muzică clasică, oamenii simt că trebuie să cheltuiască mai mult. În schimb, dacă folosești genul country, studiile arată că oamenii sunt mai înclinați să cumpere produse practice sau pur și simplu să nu cheltuiască mai mult", spune Adrian North de la Curtin University din Australia.
De exemplu, muzica cu un tempo crescut îi stimulează pe oameni, cum se întâmplă la restaurantele McDonald 's. Un ritm mai rapid îi va face pe oameni să mănânce mai repede și, astfel, restaurantul va avea mai mulți clienți, în timp ce o muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande trei sau patru feluri de mâncare, detaliază Wood.
Nu doar muzica îi influențează pe oameni. Multe magazine au un miros specific.
"Sunt folosite la fel ca muzica – mirosurile plăcute îi fac pe oameni să se simtă mai bine și să cheltuie mai mult. E important ca mirosul să aibă legătură cu produsele vândute. Dacă vinzi ciocolată, mirosul ar trebui să fie de ciocolată, nu de flori. La Starbucks, de exemplu, e un miros puternic de cafea. Simți mirosul unui Starbucks de la mai mulți metri distanță. Sunt slabe șanse ca și cafeaua lor să fie la fel de tare pe cât e mirosul, deci cred că se pot găsi ușor dovezi că folosesc mirosuri adiționale. Rolls Royce punea în mașini miros de piele ca să-i facă pe oameni să se simtă foarte obișnuiți cu mașinile lor noi, iar asta are un impact pozitiv asupra vânzărilorȚ, spune dr. Gorkan Ahmetoglu, lector în psihologia afacerilor, pentru vice.com
Pe același subiect

Un cercetător român prezintă soluția lui pentru ca termocentralele să aducă profit. STUDIU INEDIT

Pentru prima dată în istoria centenară a României moderne, țara noastră va lipsi de la târgurile internaționale. Claudiu Năsui, ministrul pus de USR la Economie, nu a prevăzut fonduri pentru PPE

Una dintre cele mai vechi rafinării din țară, STEAUA ROMÂNĂ, intră în faliment

Poșta Română va concedia minimum 21 la sută din personalul TESA

Mizerabilul domn Cîțu. Premierul asociază disperarea minerilor care protestează în aceste zile pentru că nu au fost plătiți cu Mineriada lui Iliescu

Premierul Ludovic Orban anunță închiderea energiei pe cărbune, CEO riscând să trimită în șomaj 13.000 de oameni. Între timp, Germania a deschis o nouă termocentrală pe cărbune
Recomandările noastre

EXCLUSIV ACTIVENEWS. Români în luptă cu legile distructive ale lui Biden. Povestea tinerei Selina Soule, atleta româncă din SUA care se bate în instanță cu TRANSGENDERII pentru a elibera pistele fetelor de ei. TRUMP a criticat aberația impusă de Biden

HOLD UP PLUS și ACEASTA NU ESTE O CONSPIRAȚIE - cele mai căutate, interzise și disputate filme documentare despre PLANDEMIE și MAREA RESETARE - traduse în ROMÂNĂ

Merkel a anunțat la Consiliul European că la vară iese pașaportul digital UE! ROMÂNIA pe o listă a Pașapoartelor de vaccinare. „O amenințare kafkiană la adresa libertății noastre și o vacă pentru industria birocrației. Comisioane, specialiști, servicii!”

Brâncuși batjocorit la infinit de Ministerul Culturii. Coloana lui Brâncuși doborâtă de Ziua lui pe două capre la Muzeul Țăranului Român într-o „expoziție” de 218.099,44 euro din cadrul programului RO-CULTURA: Mirrors of Brâncuși
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)