ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pentru a convinge cât mai mulți clienți să le dea câți mai mulți bani, magazinele recurg la diferite strategii. Pe lângă clasicele reduceri, muzica este un instrument folosit în marketing.

O investigație a celor de la Daily Mail arată cum ne influențează decizia de cumpărare muzica. De la muzica ambientală, marile magazine au trecut la un alt nivel, după ce au înțeles că muzica poate influența dispoziția clienților.

"Dacă aud muzică clasică, oamenii simt că trebuie să cheltuiască mai mult. În schimb, dacă folosești genul country, studiile arată că oamenii sunt mai înclinați să cumpere produse practice sau pur și simplu să nu cheltuiască mai mult", spune Adrian North de la Curtin University din Australia.

De exemplu, muzica cu un tempo crescut îi stimulează pe oameni, cum se întâmplă la restaurantele McDonald 's. Un ritm mai rapid îi va face pe oameni să mănânce mai repede și, astfel, restaurantul va avea mai mulți clienți, în timp ce o muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande trei sau patru feluri de mâncare, detaliază Wood.

Nu doar muzica îi influențează pe oameni. Multe magazine au un miros specific.

"Sunt folosite la fel ca muzica – mirosurile plăcute îi fac pe oameni să se simtă mai bine și să cheltuie mai mult. E important ca mirosul să aibă legătură cu produsele vândute. Dacă vinzi ciocolată, mirosul ar trebui să fie de ciocolată, nu de flori. La Starbucks, de exemplu, e un miros puternic de cafea. Simți mirosul unui Starbucks de la mai mulți metri distanță. Sunt slabe șanse ca și cafeaua lor să fie la fel de tare pe cât e mirosul, deci cred că se pot găsi ușor dovezi că folosesc mirosuri adiționale. Rolls Royce punea în mașini miros de piele ca să-i facă pe oameni să se simtă foarte obișnuiți cu mașinile lor noi, iar asta are un impact pozitiv asupra vânzărilorȚ, spune dr. Gorkan Ahmetoglu, lector în psihologia afacerilor, pentru vice.com