ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Piaţa românească este invadată de marile lanţuri de benzinării din străinătate. În acest moment nu există nicio companie românească pe piaţa, cu excepţia câtorva benzinării independente. 

OMV Petrom (Austria), Rompetrol (Kazakhstan), Lukoil (Rusia) şi Mol (Ungaria) domină piaţa de distribuţie a carburanţilor din România.

 

Ţiriac Energy, compania lui Ion Ţirica, va intra în următorii ani în competiţie directă cu marii retaileri de benzină şi motorină prin construirea unei reţele de staţii de benzinării cu preţuri de discounter.
 
"Avem în derulare un proiect-pilot de şapte staţii, din care şase sunt operaţionale încă de anul trecut din decembrie. Targetul de volum va veni abia în 2017 deoarece anul viitor vom construi. Noi vrem să construim în 2016 cel puţin 50 de staţii, iar în trei ani vrem să ajungem la 200 de staţii de alimentare la nivel naţional. Vizăm şi extinderea la nivel european", a spus Remus Hîrceagă, directorul general al Ţiriac Energy, potrivit Ziarului Financiar.

Omul de afaceri Ion Ţiriac a oficializat recent vânzarea acţiunilor sale la Unicredit Ţiriac, tranzacţie care îl poate propulsa pe prima poziţie în topul bogaţilor României. Ţiriac a încasat pe participaţia sa de 45% la Unicredit suma de aproximativ 700 de milioane de euro, bani suficienţi pentru a construi o reţea de 200 de benzinării, ceea ce l-ar propulsa peste ungurii de la Mol.