ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Flamanzii de la Mega Image au preluat lanțul de magazine Zanfir din județul Vrancea și își vor afișa sigla proprie pe 12 supermarketuri din Moldova. Procesul de predare a unităților va începe luna aceasta și se va finaliza în august, informează Economica.net, citând Magazinul Progresiv.
 
Mega Image continuă expansiunea pe plan local, în zona Moldovei, preluând toate cele 12 magazine deținute de întreprinzătorii vrânceni Lilieana și Vasile Zanfir în orașele Focșani, Adjud, Panciu, Dărmănești, Târgu Ocna. Tranzacția, avizată de Consiliul Concurenței, reprezintă un pas important în extinderea națională a Mega Image și o pătrundere puternică pe piața din zona Moldovei, următorii pași ducând spre Iași, conform Magazinul Progresiv.

„Ideea de a vinde am avut-o de la început. Într-o economie sănătoasă construiești și apoi vinzi. Până acum am împrumutat bani pentru a dezvolta afacerea, iar acum consider că am destul capital pentru a construi un nou business. Este în stadiu de proiect", a explicat pentru ECONOMICA.NET proprietara lanțului de magazine Zanfir.
Aceasta nu a dorit să facă publică valoarea tranzacției, dar susține că a fost prețul corect.
 
„Am început să negociez cu diverse lanțuri internaționale din 2007, iar acum a venit momentul oportun. Consider că acesta vine când business-ul tău are cea mai mare valoare. Pentru mine a fost momentul oportun să ies și vreau să menționez că exit-ul nu se datorează faptului că nu am făcut față competiției", afirmă Lilieana Zanfir.

Conform datelor Ministerului de Finanțe aferente anului 2017, ultimele disponibile, Zanfir este a patra cea mai mare rețea de retail autohtonă, Annabella ocupând prima poziție în clasament. Zanfir a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 188 de milioane de lei, în creștere cu 31% față de anul precedent și un profit de aproximativ 3 milioane de lei, în scădere cu 25% față de 2016, informează Economica.net

Conform aceleiași surse, compania a pornit în 1991 cu afaceri în „comerțul cu ridicata” a cărnii și mezelurilor, iar în 2002 a deschis primul supermarket. În 2008, firma a deschis un Food Shop&Bistro (restaurant) cu o capacitate de 120 de locuri și o producție de 3 000 de porții pe zi. Retailerul român comercializează trei mărci proprii, o parte dintre produsele alimentare vândute sub aceste denumiri fiind realizate de o companie ce aparține Zanfir SNC și care s-a desprins din secția de tranșare de carne de pasăre, vită și porc Zanfir.

Mega Image, fondat în 1995, a încheiat anul 2017 cu afaceri de 4,9 miliarde de lei, raportând o majorare de 14% prin comparație cu anul 2016. Firma olandezo-belgiană deține unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România, însumând o rețea de 676 magazine răspândite în București, Cluj-Napoca, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara și în alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești, conform Magazinul Progresiv.