Metroul din Capitală se construiește la PREȚ DUBLU față de cel din Finlanda sau Bulgaria
Dacă în 2011 prețul construcției liniei de metrou Eroilor-Drumul Taberei costa între 35 și 55 milioane euro pe km, în prezent, după aproape 5 ani de de semnarea contractelor, investiția sare de 100 milioane de euro pe km. Explicația oficialilor Metrorex este de ordin tehnic.
În Bulgaria, un km de linie de metrou costă aproximativ 56 de milioane de euro/km, iar în Finlanda, prețul pe km de linie construit este estimat la 60 de milioane de euro.
Un km de linie de metrou construit pe Magistralele 4 și 5, cu tot ce implică o construcție de asemenea anvergură, respectiv toate dotările necesare unei funcționări la parametrii proiectați și impuși de o deplină siguranță a transportului și un confort adecvat pentru călătorii transportați, costă aproximativ 95 de milioane de euro.
Directorul de investiții al Metrorex, Constantin Mustățea, susține că nu există un preț standard în România sau în Europa pentru construcția magistralelor de metrou, oferind explicații de ordin tehnic pentru prețul piperat de la noi.
„În medie, Magistrala 4 si 5 de metrou respectiv Parc Bazilescu – Lac Străulești și Eroilor-Drumul Taberei costă aproximativ 95 de milioane de euro/km. Tot ce cuprinde un km de metrou funcțional (inclusiv stații și depouri) este inclus în această sumă: execuția lucrărilor de structură tunele circulare și galerii, cale de rulare, exproprieri, devieri de rețele, eliberarea amplasamentelor, guri de ventilație sau orice alte instalații care au corespondent din subteran la suprafață, instalații electrice și sanitare pentru zonele publice și tehnice, instalații de înaltă și medie tensiune, puțuri de mare adâncime, instalații de transport călători (lifturi și escalatoare), etc. O magistrală de metrou este o instalație foarte complexă, care cuprinde și lucrări deosebite pentru o siguranță a traficului la cele mai înalte standarde tehnice", a declarat oficialul Metrorex pentru money.ro.
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Turcia suspendă orice formă de comerț cu Israelul din cauza tragediei umanitare din Gaza
Datoria publică a României a depășit jumătate din valoarea PIB-ului. Revista Presei
A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră?
Noul comunism cu față climatică. Analiză înspăimântătoare a documentelor UE realizată de Prof. dr. av. Gheorghe Piperea și Arina Vasilescu, de la Piperea & Asociații: UNIUNEA EUROPEANĂ, CARBONUL ȘI NOI
Țările G7 au agreat să închidă până în 2035 centralele pe cărbune
Guvernul României a „negociat” cu Qatarul cedarea a 51% din acționariatul companiei de stat Tarom și ia în calcul măsuri similare și pentru portul Constanța
Recomandările noastre
Secțiuni: Economie
Locații: București
Subiecte: Metrou București
Organizații: Metrorex
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)