Metroul din Capitală se construiește la PREȚ DUBLU față de cel din Finlanda sau Bulgaria

Dacă în 2011 prețul construcției liniei de metrou Eroilor-Drumul Taberei costa între 35 și 55 milioane euro pe km, în prezent, după aproape 5 ani de de semnarea contractelor, investiția sare de 100 milioane de euro pe km. Explicația oficialilor Metrorex este de ordin tehnic.
În Bulgaria, un km de linie de metrou costă aproximativ 56 de milioane de euro/km, iar în Finlanda, prețul pe km de linie construit este estimat la 60 de milioane de euro.
Un km de linie de metrou construit pe Magistralele 4 și 5, cu tot ce implică o construcție de asemenea anvergură, respectiv toate dotările necesare unei funcționări la parametrii proiectați și impuși de o deplină siguranță a transportului și un confort adecvat pentru călătorii transportați, costă aproximativ 95 de milioane de euro.
Directorul de investiții al Metrorex, Constantin Mustățea, susține că nu există un preț standard în România sau în Europa pentru construcția magistralelor de metrou, oferind explicații de ordin tehnic pentru prețul piperat de la noi.
„În medie, Magistrala 4 si 5 de metrou respectiv Parc Bazilescu – Lac Străulești și Eroilor-Drumul Taberei costă aproximativ 95 de milioane de euro/km. Tot ce cuprinde un km de metrou funcțional (inclusiv stații și depouri) este inclus în această sumă: execuția lucrărilor de structură tunele circulare și galerii, cale de rulare, exproprieri, devieri de rețele, eliberarea amplasamentelor, guri de ventilație sau orice alte instalații care au corespondent din subteran la suprafață, instalații electrice și sanitare pentru zonele publice și tehnice, instalații de înaltă și medie tensiune, puțuri de mare adâncime, instalații de transport călători (lifturi și escalatoare), etc. O magistrală de metrou este o instalație foarte complexă, care cuprinde și lucrări deosebite pentru o siguranță a traficului la cele mai înalte standarde tehnice", a declarat oficialul Metrorex pentru money.ro.
Pe același subiect

Judecătoarea Mădălina Elena Dârdeci a fost jefuită la benzinărie

Av. Gheorghe Piperea: Problema creșterii aberante a prețului carburantului a primit de la autoritățile noastre cea mai idioată soluție: compensarea cu 50 de bani pe litru

„It’s economy, stupid!” - De ce NU funcționează Sancțiunile împotriva Rusiei

GUVERNUL DE 50 DE BANI. Se anunță un protest masiv la București pe 30 iunie 2022 contra scumpirilor nejustificate ale carburanților și răspunsului „de 2 bani” al Guvernului Nicolae Ciucă, plagiat de la răposatul Nicolae Ceaușescu

Ce s-a întâmplat mai important în România și în lume într-o Revistă profesionistă a Presei. De la LGBTQ la Carburanți și Problema COVID: S-a creat precedentul: Prima despăgubire dată unui pacient care a murit din cauza vaccinului anti-COVID-19

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)