ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Restaurantele IKEA sunt recunoscute în toată lumea pentru preţurile mici pe care le au la mâncare. 

Aşadar, nu este de mirare că, de cele mai multe ori, se formează cozi la casele de marcat şi înghesuială mare în zona unde se consuma hod-dog-ul la un leu. Ce este mai puţin cunoscut, însă, este motivul pentru care IKEA subvenţionează aceste preţuri accesibile tuturor. 

Conform Business Insider, citat de Wal-Street, IKEA practică aceste preţuri mici la mâncare pentru a manipula subtil consumatorii, întărindu-le, astfel, ideea că este un retailer de mobila cu preţuri decente. 

Sursa citată oferă şi un exemplu. Un client intenţionează să cumpere o canapea şi o găseşte la IKEA la un preţ de 2.000 lei. Dacă acesta nu a mai cumpărat până atunci o canapea, îi va fi greu să îşi dea seama dacă 2.000 lei este un preţ bun sau, din contră, unul ridicat. Însă, faptul că a cumpărat un meniu de chifteluţe suedeze cu până la 10 lei sau un hot-dog cu un leu îi întăreşte ideea că produsele IKEA sunt ieftine în general. 

Prin această strategie, chiar dacă IKEA îşi asumă în mod cert o pierdere pentru meniurile vândute în restautant, această politică este în final profitabilă pentru că va creşte vânzările de mobilă.

De altfel, manipularea psihologică nu este o noutate pentru retaileri, multe companii preferând să înregistreze pierderi pe un segment, doar pentru a-şi creşte substanţial vânzările pe alt segment.