O importantă companie aeriană a intrat în faliment

Alitalia a declanșat procedurile de faliment pentru a doua oară în ultimul deceniu, după ce angajații au respins reducerile de personal și alte concesii legate de un plan de reorganizare în valoare de 2 miliarde de euro destinat salvării operatorului aerian italian.
Acționarii Alitalia au votat în unanimitate intrarea în administrare specială, se arată într-un comunicat al companiei, potrivit News.ro.
Potrivit legislației italiene, guvernul trebuie să pună la dispoziția companiei fondurile necesare continuării operațiunilor și va numi reprezentanți care să redreseze compania sau să o lichideze.
”Prin această decizie, board-ul Alitalia a recunoscut situația economică și financiară gravă a companiei”, potrivit comunicatului.
Administratorii vor prelua conducerea Alitalia și vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzări de active, restrângerea operațiunilor și a personalului, pentru a face viabilă compania în decurs de doi ani.
Dacă redresarea nu va fi posibilă, administratorii ar putea dispune lichidarea.
Alitalia, ai cărei acționari principali includ Etihad Airways din Abu-Dhabi și bănci italiene, a anunțat săptămâna trecută că a epuizat toate opțiunile pentru a rămâne solvabilă, după ce angajații au respins planul de recapitalizare care implica desființarea a 1.600 de locuri de muncă.
Alitalia, care are 12.500 de angajați, a avut probleme după falimentul precedent, din 2008.
Ministrul italian de Finanțe Pier Carlo Padoan a declarat săptămâna trecută că guvernul nu va mai investi bani în operatorul aerian.
Alitalia este o companie privată, iar soarta sa este ”în mâinile acționarilor și conducerii”, a spus Padoan parlamentarilor, săptămâna trecută.
Ministerul Dezvoltării Economice, Carlo Calenda, a declarat săptămâna trecută că speră ca Alitalia să fie vândută ”integral, nu pe bucăți”.
Lipsa de performanță a companiei a redus importanța Alitalia pentru economia italiană și industria aviatică. Cota Alitalia pe piața italiană a scăzut de la 23% în 2007 la 18% în 2015, potrivit analiștilor de la Bicocca University.
Ryanair Holdings, cel mai mare operator low-cost din Europa, este în prezent pe primul loc în Italia, cu o cotă de 23%, față de 12% acum 10 ani.
Alitalia a înregistrat pierderi nete de 199 de milioane de euro în 2015, ultimul an când a publicat date financiare. Compania a pierdut aproape 3 miliarde de euro de când a ieșit din faliment în 2009.
Administratorii speciali vor avea la dispoziție 180 de zile pentru a veni cu un nou plan, fiind posibil ca termenul să fie prelungit cu 90 de zile. Procedura, destinată companiilor insolvente mari, are rolul să le protejeze activele și angajații, în perioada reorganizării.
Acționarii Alitalia au votat în unanimitate intrarea în administrare specială, se arată într-un comunicat al companiei, potrivit News.ro.
Potrivit legislației italiene, guvernul trebuie să pună la dispoziția companiei fondurile necesare continuării operațiunilor și va numi reprezentanți care să redreseze compania sau să o lichideze.
”Prin această decizie, board-ul Alitalia a recunoscut situația economică și financiară gravă a companiei”, potrivit comunicatului.
Administratorii vor prelua conducerea Alitalia și vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzări de active, restrângerea operațiunilor și a personalului, pentru a face viabilă compania în decurs de doi ani.
Dacă redresarea nu va fi posibilă, administratorii ar putea dispune lichidarea.
Alitalia, ai cărei acționari principali includ Etihad Airways din Abu-Dhabi și bănci italiene, a anunțat săptămâna trecută că a epuizat toate opțiunile pentru a rămâne solvabilă, după ce angajații au respins planul de recapitalizare care implica desființarea a 1.600 de locuri de muncă.
Alitalia, care are 12.500 de angajați, a avut probleme după falimentul precedent, din 2008.
Ministrul italian de Finanțe Pier Carlo Padoan a declarat săptămâna trecută că guvernul nu va mai investi bani în operatorul aerian.
Alitalia este o companie privată, iar soarta sa este ”în mâinile acționarilor și conducerii”, a spus Padoan parlamentarilor, săptămâna trecută.
Ministerul Dezvoltării Economice, Carlo Calenda, a declarat săptămâna trecută că speră ca Alitalia să fie vândută ”integral, nu pe bucăți”.
Lipsa de performanță a companiei a redus importanța Alitalia pentru economia italiană și industria aviatică. Cota Alitalia pe piața italiană a scăzut de la 23% în 2007 la 18% în 2015, potrivit analiștilor de la Bicocca University.
Ryanair Holdings, cel mai mare operator low-cost din Europa, este în prezent pe primul loc în Italia, cu o cotă de 23%, față de 12% acum 10 ani.
Alitalia a înregistrat pierderi nete de 199 de milioane de euro în 2015, ultimul an când a publicat date financiare. Compania a pierdut aproape 3 miliarde de euro de când a ieșit din faliment în 2009.
Administratorii speciali vor avea la dispoziție 180 de zile pentru a veni cu un nou plan, fiind posibil ca termenul să fie prelungit cu 90 de zile. Procedura, destinată companiilor insolvente mari, are rolul să le protejeze activele și angajații, în perioada reorganizării.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Nicușor Dan a semnat pentru defrișarea unui parc din inima Capitalei. Au fost răpuși de drujbe zeci de copaci

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)