Polonia intenționează să introducă un nou impozit asupra marilor magazine de retail, care să nu taxeze cifra de afaceri, ci mai degrabă dezavantajele pe care aceste magazine le generează orașelor, a anunțat, marți, ministrul Tehnologiei și Antreprenoriatului, Jadwiga Emilewicz, transmite DPA, citată de Agerpres.

Potrivit sursei citate, impozitul va ține cont de sporirea traficului generată de marile magazine și de necesarele investiții rutiere, a declarat oficialul pentru Radio Zet.

Dacă noul Guvern din Polonia va fi format rapid, legislația ar putea fi prezentată încă de anul acesta și noul impozit ar putea intra în vigoare la începutul lui 2020, a explicat Emilewicz, care a dat asigurări că noul impozit va fi cu certitudine agreat de Comisia Europeană.

La fel ca și în alte țări, micile magazine din Polonia au început să fie supuse la presiuni din partea marilor lanțuri care beneficiază de pe urma economiilor de scară care le permit să ofere prețuri mai mici.

Piața de retail din Polonia este dominată de lanțul de magazine Biedronka, companie controlată de grupul portughez Jeronimo Martins, care concurează cu grupul german Lidl, grupul britanic Tesco și grupurile franceze Carrefour și Auchan.