Este vorba de o garnitură produsă în Franța și care va fi folosită doar pentru testarea căii ferate, aflată în curs de modernizare în vestul țării. În România, din cauza infrastucturii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră.

Au fost mulți care și-au făcut poze cu garnitura produsă în Franța și adusă special în România pentru a testa șinele modernizate din vestul țării.

Este un tren de teste, dar poate fi configurat și pentru a transporta pasageri, cel mult 366, dacă are șase vagoane. Are dotări de ultimă oră și poate circula cu 160 de kilometri la oră.

„În funcție de configurație, prețul lui variază între 6 și 9 milioane de euro. Per bucată, în configurație de 4 vagoane.”, spune Gabriel Stanciu, director general pentru România al Alstom.

Mai ieftin ar putea fi automotorul care se construiește chiar la noi în țară, la Pașcani.

„Vrem sa fie gata la finele primului trimestru din 2017, cu toate omologările necesare.”, adaugă Alexandru Chirciu, director în cadrul Grampet, potrivit digi24.ro.

„Săgețile albastre" sunt cele mai noi garnituri ale companiei de stat. Au fost cumpărate 120 în perioada 2003-2007, dar 73 mai circulă acum.

CFR Călători a pierdut trenul banilor europeni, ratând ocazia de a cumpăra 110 garnituri noi.