ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Proiectul de Ordonanță de Urgență a Guvernului pentru reglementarea activității de transport contractat prin Internet (ridesharing) a fost publicat joi seară pe pagina web a Ministerului Transporturilor, în urma ajungerii la un acord cu reprezentanții companiilor care facilitează acest gen de servicii, care vor beneficia de condiții egale de autorizare ca și firmele de taximetrie.

Proiectul de Ordonanță de Urgență a Guvernului privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a serviciilor de transport contractate prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă pe o perioadă de trei ani atât a platformelor digitale, cât și a operatorilor de transport alternativ. 

Proiectul de OUG urmărește extinderea cadrului juridic aplicabil transportului de tip urban și asigurarea unor măsuri de supraveghere a pieței pe perioada de autorizare, astfel încât după această perioadă să fie posibilă o evaluare a eficienței actului normativ.

Reglementările referitoare la transportatori prevăd că toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să aibă casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar. Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.

Reglementările referitoare la platformele digitale de intermediere a transporturilor prevăd că toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate.

„Am avut o nouă întâlnire la Ministerul Transporturilor cu grupul de lucru pentru reglementarea serviciilor ridesharing. Guvernul a promis că va pune în dezbatere publică, astăzi, un proiect de OUG în acest sens. Am ajuns la un consens privind o parte din propunerile pe care le-am făcut, dar asta nu înseamnă nimic concret. Punerea în dezbatere publică nu schimbă cu nimic faptul că șoferii sunt vânați pe străzi, iar pasagerii nu pot găsi o mașină. Credem că e importantă adoptarea ordonanței în prima ședință de Guvern. Numai în acest fel se poate corecta nedreptatea față de șoferi și pasageri. Cele aproape 300.000 de semnături ale petiției #continuam, strânse în mai puțin de 72 de ore arată, dacă mai era nevoie, că aceste servicii sunt dorite de români și fac o diferență în viața a zeci de mii de șoferi care își întrețin astfel familiile”, se arată într-un comunicat remis Agerpres de Coaliția pentru Economie Digitală, asociație reprezentantă a intereselor companiilor Uber, Bolt și Clever în România, care pretinde că serviciile acestora sunt contractate de circa 2,5 milioane de români.

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că, după punerea în dezbatere publică joi a proiectului de OUG privind reglementarea activității de ridesharing pe site-ul Ministerului Transporturilor, actul normativ ar urma să fie adoptat săptămâna viitoare.