Românii construiesc tuneluri și căi ferate în Germania, dar în țară sunt dați la o parte cu BRUTALITATE de străini: Infrastructura trebuie construită de firme românești, NU de cele străine

Alexandru Dobre, președintele de onoare al Asociației Române a Antreprenorilor din Construcții (ARACO), a declarat că infrastructura trebuie construită de firme românești, nu de cele străine, pentru ca să existe un impact real și în economie.
„Faptul că au fost dați la o parte cu brutalitate constructorii români de către cei străini, prețurile au crescut la construcții cu cel puțin 70-80%. Polonia a avansat mult și datorită faptului că au propriul lor program de construcții, nu pentru că ar avea tehnologie mai bună. Fără constructori locali și lucrând cu americani, nemți și francezi, România nu-și va reveni", a spus Alexandru Dobre.
El a subliniat că dacă înainte de 1989 inginerii români proiectau de la blocuri de locuințe la căi ferate fără ajutor din afară, acum firmele de construcții locale s-au extins în Vest pentru a căuta proiecte.
„Acum, din 6.000 de angajați câți are CNADNR, sub 200 de oameni au experiență în construcții și infrastructură, restul sunt oameni care nu au lucrat nici măcar la un pod peste Olt, nu mai spun peste Dunăre sau vreun alt proiect mare. Avem de-a face cu o intervenție brutală a politicului în acest domeniu", a spus Dobre, pentru Ziarul Financiar.
Mulți oameni cu experiență lucrează însă peste hotare, pentru companii locale sau străine.
„Am pierdut cinci contracte în Germania deoarece au venit spaniolii cu prețuri cu 15-20% mai mici decât ale noastre, dar ei lucrează tot cu muncitori români. Totuși, în Germania am construit tuneluri și cale ferată pentru trenurile de mare viteză ICE (care circulă și cu peste 300 km/h - n.red.)", a spus Augustin Sărmășan, administratorul companiei Mono Construcții, înființată în 1991 în Germania și România. Compania realizează construcții din beton armat, structuri metalice, consolidări, restaurări, tunele, poduri și drumuri.
Situația dificilă din piața de construcții de după 2009 a condus la intrarea în insolvență sau în faliment a unui număr mare de firme din domeniu. Totuși, în ultimii ani se simte o ușoară revenire, însă jucătorii din piață spun că este o revenire firavă.
„Faptul că au fost dați la o parte cu brutalitate constructorii români de către cei străini, prețurile au crescut la construcții cu cel puțin 70-80%. Polonia a avansat mult și datorită faptului că au propriul lor program de construcții, nu pentru că ar avea tehnologie mai bună. Fără constructori locali și lucrând cu americani, nemți și francezi, România nu-și va reveni", a spus Alexandru Dobre.
El a subliniat că dacă înainte de 1989 inginerii români proiectau de la blocuri de locuințe la căi ferate fără ajutor din afară, acum firmele de construcții locale s-au extins în Vest pentru a căuta proiecte.
„Acum, din 6.000 de angajați câți are CNADNR, sub 200 de oameni au experiență în construcții și infrastructură, restul sunt oameni care nu au lucrat nici măcar la un pod peste Olt, nu mai spun peste Dunăre sau vreun alt proiect mare. Avem de-a face cu o intervenție brutală a politicului în acest domeniu", a spus Dobre, pentru Ziarul Financiar.
Mulți oameni cu experiență lucrează însă peste hotare, pentru companii locale sau străine.
„Am pierdut cinci contracte în Germania deoarece au venit spaniolii cu prețuri cu 15-20% mai mici decât ale noastre, dar ei lucrează tot cu muncitori români. Totuși, în Germania am construit tuneluri și cale ferată pentru trenurile de mare viteză ICE (care circulă și cu peste 300 km/h - n.red.)", a spus Augustin Sărmășan, administratorul companiei Mono Construcții, înființată în 1991 în Germania și România. Compania realizează construcții din beton armat, structuri metalice, consolidări, restaurări, tunele, poduri și drumuri.
Situația dificilă din piața de construcții de după 2009 a condus la intrarea în insolvență sau în faliment a unui număr mare de firme din domeniu. Totuși, în ultimii ani se simte o ușoară revenire, însă jucătorii din piață spun că este o revenire firavă.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Nicușor Dan a semnat pentru defrișarea unui parc din inima Capitalei. Au fost răpuși de drujbe zeci de copaci

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)