Se blochează din nou autostrada Iași - Târgu Mureș? O asociație acuză politicile care riscă să lase „izolată mulți ani de acum încolo Moldova de vestul Europei, condamnând-o definitiv la subdezvoltare”

CNAIR a anunțat că nu va mai face studiu de fezabilitate pentru autostrada Iași - Tg. Mureș și va folosi studiile vechi, informează Ziarul de Iași. Problema este că tocmai acest studiu, care indica un cost de 9 miliarde de euro pentru șosea, a fost motivul pentru care proiectul a fost respins în trecut.
O asociație care se ocupă cu monitorizarea proiectele de infrastructură din România afirmă că autoritățile caută motive pentru a-l îngropa definitiv.
„Organizațiile de mediu au identificat, prin metode științifice bazate pe date serioase din teren, în cadrul unui proiect pan-european de proiectare a autostrăzilor «verzi» (prietenoase cu mediul), numeroase trasee folosite de urși care intersectează (sau chiar se suprapun perfect peste) traseul Autostrăzii A8 între Târgu Mureș și Ditrău. Pe acest segment, în studiul de fezabilitate din 2010, nu există ecoducte care să permită permeabilitatea (trecerea urșilor dintr-un habitat în altul). Tunelurile și viaductele, conform datelor culese de experți, nu sunt suficiente sau nu sunt bine amplasate", spun reprezentanții organizației pe pagina oficială de Facebook a Asociației.
Ei au amintit că CNAIR vrea să rezilieze contractul pentru revizuirea tronsonului Târgu Mureș - Ditrău, contract care, în prezent, este suspendat, ca urmare a unor nereguli descoperite de Curtea de Conturi.
Despre celelalte două segmente, Asociația a subliniat că lansarea licitațiilor în baza studiilor vechi implică și utilizarea studiului geotehnic realizat la vremea respectivă.
„Un studiu geotehnic complet într-o zonă de munte este extrem de costisitor. Forajele sunt mult mai scumpe decât cele obișnuite, realizându-se la mari adâncimi, astfel încât să se propună soluții corespunzătoare pentru lucrările de artă precum tunelele și viaductele foarte înalte. Valoarea mică a contractelor pentru realizarea studiilor de fezabilitate pe această autostradă din 2010 este îngrijorătoare, ridicând mari semne de întrebare referitoare la calitatea studiului geotehnic realizat atunci, motiv pentru care revizuirea acestor studii de fezabilitate la o calitate corespunzătoare este mai mult decât necesară!", au arătat reprezentanții Asociației.
Un alt aspect sesizat de „Pro Infrastructură", și care a fost invocat la dezbaterea menționată de către reprezentanți ai autorităților locale, constă în faptul că cetățenilor li s-a permis să construiască locuințe și alte investiții pe aliniamentul autostrăzii, construcții care nu sunt prevăzute de studiile de fezabilitate vechi.
„Astfel că vom avea nevoie de exproprieri suplimentare și există riscul de blocaje majore în momentul execuției", a completat Asociația.
Reprezentanții organizației au făcut un apel la Ministerul Transporturilor și CNAIR să revină asupra deciziei.
„Fuga de responsabilitate și luarea unor decizii populiste și pripite care să îmbunătățească imaginea personală a unor politicieni efemeri, prezintă toate premisele unui dezastru, unui blocaj total al uneia dintre cele mai importante autostrăzi românești, lăsând izolată mulți ani de acum încolo Moldova de vestul Europei, condamnând-o definitiv la subdezvoltare", au conchis reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură".
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Nicușor Dan a semnat pentru defrișarea unui parc din inima Capitalei. Au fost răpuși de drujbe zeci de copaci

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

Care sancțiuni? Rubla rusească a ajuns cea mai performantă monedă din lume, depășind dolarul, coroana suedeză, francul elvețian și aurul
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)