Senatul României a adoptat, în ședința de luni, ca prim for legislativ sesizat, proiectul de lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto. După modificările aduse textului legislativ, persoanele și firmele care intră sub incidența acestei reglementări au la dispoziție o perioadă de tranziție care se încheie la 1 februarie 2020, potrivit Mediafax.

Senatul a adoptat,  proiectul de lege pentru aprobarea  privind activitățile de transport alternativ .

Printre modificările admise de Comisia pentru comunicații și tehnologia informației se numără prelungirea perioadei de tranziție a celor afectați de reglementările O.U.G. până la 1 februarie 2020, față de 1 noiembrie 2019, termenul prevăzut inițial.

„Persoanele fizice și juridice care deruleză operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020”, prevede amendamentul admis de comisia specializată.

O altă modificare adusă la OUG se referă la impozitarea veniturilor operatorilor platformelor digitale: „Toate veniturile obținute în urma efectuării de transport cu autoturism și șofer alternativ, inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României, sunt impozitate în conformitate cu legislația fiscală în România”.

Totodată, un alt amendament admis de senatori îi obligă pe operatorii platformelor digitale să aibă o filială înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care să deruleze activitățile comerciale în România.

Pe de altă parte, senatorii au eliminat obligația ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maximum cinci locuri.

Ordonanța de Urgență care reglementează serviciile de ridesharing a fost adoptată pe 25 iunie.

Potrivit OUG 49/2019, pentru serviciile digitale de transport alternativ, mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă și achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic, ceea ce nu se aplică și în cazul taxiurilor clasice.