ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Peste câteva zile se împlinesc 30 de ani de la căderea regimului condus de Nicolae Ceaușescu. Ce a rămas bun și ce a rămas rău în urma acestuia poate judeca fiecare. În ceea ce privește infrastructura este clar însă că după 1990 s-a construit puțin și s-a distrus foarte mult. Inclusiv proiecte care erau vitale pentru economia și apărarea țării.

Unul dintre acestea era linia de mare viteză București - Arad, ce urma să lege Capitala României de marele oraș din vestul țării. 
 

În 1990, autoritățile vechiului regim proiectaseră ca magistrala București - Pitești - Vâlcea- Sibiu urma să devină principală, în până în 1995 să fie dublată și electrificată, astfel încât să permită circulațiilor trenurilor europene și legarea Bucureștiului de Arad.

Pe acest traseu era prevăzută și Gara Goranu, din apropiere de Râmnicu Vâlcea. În 1989, proiectul era finalizat în proporție de 95%, scrie Liviu Popescu în ramnicuvalceaweek. Din păcate, la 30 de ani de la acel moment, din proiect nu a mai rămas nimic: gara Goranu este distrusă, iar calea ferată a dispărut cu totul. Pe unde era cale ferată, acum sunt doar bălării.
 
Șinele de cale ferată zac ruginite.

Despre o linie de cale ferată de mare viteză care să lege Bucureștiul de Arad, nici nu mai vorbim.
 

 FOTO: https://mylocomotives.wordpress.com/