ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Tragedia de la Colectiv schimbă regulile. Toate sponsorizările pentru instituțiile din Ministerul de Interne vor fi publicate pe Internet și vor fi aprobate numai după ce serviciul secret al ministerului, fostul "Doi și un sfert", le va verifica. Așa prevede un ordin pus în dezbatere publică până spre sfârșitul lunii ianuarie.

Pentru acceptarea unei donații sau a unei sponsorizări fiecare instituție din Ministerul de Interne vor redacta un raport. Documentul trebuie să arate cine este ofertantul, care este obiectul ofertei, suma de bani sau valoarea produsului.

Ca și până acum, raportul va trebui să fie avizat de Departamentul de Informații și Protecție Internă. Avizul serviciului secret este esențial. Un răspuns negativ duce automat la respingerea ofertei de sponsorizare, potrivit tvr.ro.

Imediat după aprobare, sponsorizarea trebuie publicată pe site-ul instituției. Aceste noi reguli au apărut după ce doi ofițeri ai ISU care au verificat clubul Colectiv înainte de tragedie au fost arestați sub acuzația de abuz în serviciu. Anchetatorii au arătat că Inspectoratul pentru Situații de Urgență a primit sponsorizări de la firmele pe care le controla.