ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O echipă de studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi vrea să relanseze celebrul ARO cu un nou design.

Au construit deja un prototip în încercarea de a convinge industria auto să reintroducă modelul în producţia de serie. Iar ca să îşi vadă proiectul dus la bun sfârşit au muncit zi şi noapte. Au cheltuit chiar şi bursele, şi banii de buzunar primiţi de la părinţi.

„Am plecat de la un ARO, ultimul care a ieşit pe poarta întreprinderii dotat cu motor Toyota. Am încercat să-l updatăm şi să-i facem un nou design. Şi am ajuns la acest model 100% realizat de noi de la zero”, povesteşte unul dintre studenţi.

Prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iași: „Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”.

Au păstrat de la vechiul ARO doar structura de bază şi motorul. Pentru că au făcut o maşină unică în acest moment în România, efortul a fost pe măsură, potrivit digi24.ro.

Opt studenţi au lucrat până în finalul proiectului şi au prezentat maşina la examenul de licenţă. Peste 30.000 de euro a costat prototipul pe care studenţii l-au numit iARO Camarad.

Realizată în serie, maşina ar putea costa între 15.000 şi 20.000 de euro.