Turismul din România rămâne un diamant neșlefuit
România se mândrește cu locuri extraordinare, care din păcate nu sunt promovate. Nu avem infrastructură, iar la capitolul turism, calitatea serviciiilor e fie excelentă, fie foarte proastă. În 2015, contribuția turismului la produsul intern brut a fost de cinci la sută, mai puțin decât realizările vecinilor bulgari și maghiari.
Sute de mii de turiști ajung în fiecare vară pe litoralul românesc. Puțini turiști străini, cei mai mulți dintre ei sunt români. Responsabilii din domeniu dau vina pe lipsa promovării.
Corina Martin, președintele Asociației Litoral-Delta Dunării: „Nu s-au mai alocat de foarte mulți ani, peste cinci ani practic, bugete pentru promovarea litoralului, în general. Mai ales că litoralul nu face parte din cele șase produse stabilite prin strategia de brand turistic a României”. Sudul litoralului e cel mai văduvit de lipsa turiștilor, deși deține 70% din capacitatea de cazare.
Corina Martin: „Ar avea un potential fantastic. Din păcate, lipsa resurselor, lipsa bugetului de promovare si lipsa unei viziuni si a unei strategii din partea autoritătilor locale si chiar si a operatorilor privati face ca sudul să fie mai puțin promovat”. O altă zonă unică-n lume a României, Delta Dunării, este promovată mai mult din vorbă-n vorbă.
Cristian Bărhălescu, agent de turism: „Delta Dunării este un produs unic al României care trebuie vândut așa cum este”.
Lipsa promovării e însă una din cele mai mici probleme ale turismului românesc. Infrastructura proastă e o piedică uriașă în calea prosperității.
În alte zone, promovarea a venit cu ajutor. De câțiva ani, când spui Viscri, spui Prințul Charles. Iar zona a început să fie din ce în ce mai „gustată” de turiști, români și străini. Dar, și aici, infrastructura e la pământ. Odată ce intri pe drumul județean ce duce spre Viscri, începe coșmarul.
Primăria Comunei Bunești, de care aparține satul Viscri, promite că va începe cât de curând reabilitarea Drumului Județean 104L.
Și în vreme ce România încă își caută la propriu și la figurat drumul în turism, vecinilor de la vest le merge tot mai bine. Au autostrăzi, infrastructură turistică, promovare și servicii. În Hajduszoboszlo, oraș balneo-turistic pot intra 26 de mii de turiști.
În ceea ce privește promovarea, autoritățile de profil din România au mers la ultimul târg de turism internațional cu gândul să le arate străinilor tradițiile românești. Zone ca Brașovul, Maramureșul și Gorjul lui Brâncuși sunt scoase în față, iar eventualii turiști străini sunt îmbiați cu circuite între zonele interesante.
Și cum locurile sunt de vis, turiștii închid ochii la infrastructură și servicii. Asta se vede în cifre. În 2016, 1,3 milioane de străini au vizitat România. Asta înseamnă o creștere cu 20 la sută față de anul trecut, potrivit patronatelor din domeniu. Cei mai mulți turiști străini vin din Germania, Franța și Marea Britanie.
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)