Un cunoscut ziarist face dezvăluiri din interior despre modul în care funcționează multinaționalele venite în România și cum optimizează acestea profitul: "Așa că de unde taxe?"
Jurnalistul Patrick André de Hillerin a dezvăluit modul în care funcționează multinaționalele venite în România.
Ziaristul vorbește din propria experiență, lucrând la 3 mari firme de publicitate.
Ziaristul vorbește din propria experiență, lucrând la 3 mari firme de publicitate.
Acesta dezvăluie că salariile nu sunt chiar atât de mari, așa cum se zvonește, iar șefii recurg la diferite metode de optimizare a costurilor și de maximizare a profiturilor.
"Multinaționalele nu sunt singurele care practică, au practicat sau vor practica forme diverse de optimizare fiscală.
Mici sau mari, străine la bază sau autohtone 100%, activând aici în baza unei francize sau direct, prin deschiderea unor birouri controlate integral de către corporația-mamă, companiile din publicitatea românească sunt și nu sunt profitabile, dau și nu dau salarii mari, respectă și nu prea respectă legile românești. Uneori respectă legislația în formă, alteori în spirit, uneori în nici una dintre variante, niciodată în amândouă.
Publicitatea e lumea aia plină de strălucire care atrage tinerii. Mulți ar vrea să lucreze în publicitate pentru că știu ei că acolo se câștigă bine, iar programul este lejer, ținuta nu este obligatorie și, din când în când, ori se fumează lucruri bune, ori se trage pe nas, ori se bagă direct în venă. Cel puțin așa se vorbește. Realitatea e, totuși, complet diferită. De câștigat bine câștigă puțină lume, în România, cu excepția vârfurilor și a proprietarilor de companii media. De tras pe nas, de fumat sau băgat în venă se ocupă fiecare individual, după cum îl duce capul, dar în nici un caz practicile astea nu fac parte din manualul corporate și nici nu sunt, de cele mai multe ori, tolerate. În România. Aia cu ținuta e valabilă, e drept, dar numai atunci când lucrezi în departamentul de creație. Altfel, ca să pui și tu un tricou mai ușchit pe tine, să vii la birou în sandale sau să-ți lași freza în devălmășie e nevoie de casual Friday.
Și, totuși, de ce o companie mare, care vinde în România produse la fel de scumpe ca oriunde în Europa – uneori mai scumpe –, nu-și permite să plătească și pentru publicitate banii pe care-i plătește în Anglia, Franța sau Germania?
Pentru că poate. Pentru că principala cheltuială, aia cu mâna de lucru, e mult mai mică, aici. Și pentru că, în general, de fiecare dată când apare un moment de criză, o multinațională care funcționează în România taie două bugete: ăla pentru salarii și ăla pentru publicitate. Asta, chiar dacă cifra de afaceri continuă să crească, așa cum crește și marja de profit. În declarațiile publice, chiar dacă cifra de afaceri crește, profitul scade, în ciuda reducerilor de costuri reale. Apar, însă, costuri legate de consultanța oferită din străinătate. Nu se știe cum, dar în momentele în care economiile țărilor au probleme sau în unele locuri din lume cresc taxele, cei mai buni sfătuitori sunt unii care își desfășoară activitatea în paradisuri fiscale. Culmea, consultanții ăștia au niște tarife atât de pipărate, încât multinaționalele din România, de exemplu, ar putea să plătească, de banii ăștia, și taxe către stat, dar să și rămână cu ceva profit. Multe, însă, aleg serviciile oferite de consultanții externi, servicii care-i aduc pe pierdere contabilă.
Așa că de unde taxe?", a scris Patrick André de Hillerin în Cațavencii.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Guvernul României a „negociat” cu Qatarul cedarea a 51% din acționariatul companiei de stat Tarom și ia în calcul măsuri similare și pentru portul Constanța
Claudia Marcu: Energia verde a leșinat
Producătorii români sunt discriminați în țara lor! Consiliul Concurenței, aliatul corporațiilor străine – Lidl, Penny, Auchan, Metro, Carrefour, Mega Image, Profi
În sfârșit o veste bună! 83% dintre suedezi doresc să folosească banii cash, în ciuda ultra-tehnologizării. Peste 6000 de persoane au primit deja implanturi de microcipuri în mâini pentru a le folosi la plățile fără numerar
A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră?
AuroraModels: Prima machetă a unei mașini românești - celebrul ARO 244D - la scara 1/18, produsă de o firmă românească
Recomandările noastre
Secțiuni: Economie
Locații: România
Subiecte: impozit multinationale profit multinationale
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (2)