Emisiile trucate de la Volkswagen nu sunt singura ţeapă dată de marii producători clienţilor. Acest lucru este recunoscut chiar de către directorul tehnic al Registrului Auto Român.
 
În opinia acestuia, consumul real al autovehiculelor este mult mai mare în realitate decât cel specificat în cartea tehnică. Ba chiar există diferenţe şi faţă de consumul afişat pe bord în timp real.

„Sunt reale şi parţial justificate discuţiile pe marginea diferenţelor dintre consumul declarat şi cel din realitate, se poate face o analogie cu ceea ce vorbim acum despre emisiile poluante. Consumul declarat se determină în anumite condiţii specifice de încercare, care nu pot fi reproduse decât foarte greu în exploatarea normală a maşinii. Şi aici sunt nişte trucuri de laborator, de exemplu se folosesc anvelope care au o frecare mai mică cu calea de rulare şi uleiuri cu proprietăţi deosebite - toate ajută la un consum declarat care să mulţumească iniţial cumpărătorul. După care apar şi ceva surprize", a afirmat Cristian Bucur, potrivit b1.ro.

Potrivit acestuia, nu există diferenţe doar faţă de consumul specificat în cartea tehnică, ci şi între consumul afişat pe bord, în timpul mersului şi cel real. Acestea ar putea fi cauzate de erori la calibrarea dispozitivelor de măsurare. 

Oficialul RAR estimează că noile standarde legate de emisiile de poluare va putea duce şi la scumpirea maşinilor. Asta în condiţiile în care producătorii vor fi obligaţi să instaleze dispozitive care să măsoare comportamentul în condiţii reale al autovehiculelor.