Va fi lansat Monitorul Prețurilor. Pentru prima dată, românii vor putea compara prețurile din supermarketuri

Consiliul Concurenței va lansa joi platforma „Monitorul Prețurilor”, site-ul care va afișa prețurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coșul zilnic al românilor.
Practic, „Monitorul Prețurilor” este un instrument de monitorizare al prețurilor, prin intermediul căruia clienții pot găsi cele mai ieftine produse. Consiliul Concurenței speră că în acest fel se va crea o presiune concurențială asupra magazinelor pentru a oferi prețuri din ce în ce mai bune, conform datelor furnizate anterior de instituție.
Astfel, „Monitorul Prețurilor”, un proiect îndelung contestat de marile lanțuri de magazine, se va concretiza cu o întârziere de un an de la data estimată anterior.
La jumătate anului trecut, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, spunea că proiectul se va lansa până la finalul anului 2015. Însă, sublinia la acea vreme că principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurență în acest caz este reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect.
Retailerii spuneau că, printre problemele pe care le ridică un astfel de monitor al prețurilor, sunt dificultățile organizatorice, pentru că implică resurse multiple. De asemenea, Bogdan Chirițoiu spunea și că lanțurile de magazine se tem să nu apară informații eronate și apoi să fie prejudiciați, dar și de faptul că sunt diferențe de preț de la un magazin la altul și de la un oraș la altul și "le e teamă că poate să dea prost".
Însă, ulterior reprezentanții instituției au discutat cu aproximativ jumătate din lanțurile de magazine prezente pe piața locală și sperau că și alte rețele se vor alătura discuțiilor, conform datelor de la acea vreme, potrivit Zf.
Practic, „Monitorul Prețurilor” este un instrument de monitorizare al prețurilor, prin intermediul căruia clienții pot găsi cele mai ieftine produse. Consiliul Concurenței speră că în acest fel se va crea o presiune concurențială asupra magazinelor pentru a oferi prețuri din ce în ce mai bune, conform datelor furnizate anterior de instituție.
Astfel, „Monitorul Prețurilor”, un proiect îndelung contestat de marile lanțuri de magazine, se va concretiza cu o întârziere de un an de la data estimată anterior.
La jumătate anului trecut, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, spunea că proiectul se va lansa până la finalul anului 2015. Însă, sublinia la acea vreme că principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurență în acest caz este reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect.
Retailerii spuneau că, printre problemele pe care le ridică un astfel de monitor al prețurilor, sunt dificultățile organizatorice, pentru că implică resurse multiple. De asemenea, Bogdan Chirițoiu spunea și că lanțurile de magazine se tem să nu apară informații eronate și apoi să fie prejudiciați, dar și de faptul că sunt diferențe de preț de la un magazin la altul și de la un oraș la altul și "le e teamă că poate să dea prost".
Însă, ulterior reprezentanții instituției au discutat cu aproximativ jumătate din lanțurile de magazine prezente pe piața locală și sperau că și alte rețele se vor alătura discuțiilor, conform datelor de la acea vreme, potrivit Zf.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Nicușor Dan a semnat pentru defrișarea unui parc din inima Capitalei. Au fost răpuși de drujbe zeci de copaci

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)