Un nou incident, considerat de corecții politic un act de rasism, a avut loc în lumea tenisului mondial. După ce, anul trecut, autorul unei caricaturi cu Serena Williams era spulberat de presă și de suporterii jucătoarei de tenis, fiind acuzat de „rasism” și chiar amenințat cu moartea, acum în centrul scandalului se află o companie niponă. Japonezii de la compania de produse alimentare Nissin au fost nevoiți să-și ceară scuze după ce au lansat o reclamă aspru criticată pentru că a "albit" tenul jucătoarei de tenis Naomi Osaka. Nissim este și unul dintre sponsorii jucătoarei de tenis.
 
Osaka, de origine japoneză și haitiană, și tenismenul Kei Nishikori apar în această reclamă ca personaje de desene animate, iar adepții corectitudinii politice au ieșit la atac, afirmând că Naomi Osaka a fost înfățișată cu ten mai alb, păr mai deschis la culoare și trăsături caucaziene.

În replică, Nissin a precizat că nu a avut intenția să o „albească” pe jucătoarea care are și pașaport japonez, și american.
 
„Nu a existat intenția de a o albi. Acceptăm că nu am fost suficient de sensibili și vom acorda mai multă atenție în viitor problemelor de diversitate", a declarat un purtător de cuvânt al companiei Nissin, Daisuke Okabayashi, pentru CNN.

El a precizat că filmul reclamei i-a fost prezentat campioanei de la US Open înainte de a fi publicat, adăugând că Nissin va retrage spotul publicitar de pe Youtube, la cererea companiei de management IMG, care se ocupă de drepturile de imagine ale jucătoarei.

Japoneza Naomi Osaka, locul 4 WTA și cap de serie numărul 4, a învins-o, miercuri, cu scorul de 6-4, 6-1, pe ucraineanca Elina Svitolina, locul 7 WTA și cap de serie numărul 6, calificându-se în semifinalele Australian Open.

Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews