ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Campaniile organizației Statul Islamic de recrutare a jihadiștilor au devenit din ce în ce mai sofisticate, acesta fiind unul dintre motivele pentru care ISIS atrage de partea sa tot mai mulți adepți.

Un fimuleț postat pe Facebook de către agenția de știri Quartz arată cum funcționează propaganda ISIS și cum, adaptându-se occidentului, preia direct nume, personaje și scene din filme de succes de la Hollywood, din jocuri video sau chiar videoclipuri.
 
Jihadiștii organizației Statul Islamic urăsc cultura occidentală și tot ce ține de ea, dar nu ezită să  se folosească, în propaganda de cooptare a adepților, de super producții marca Hollywood precum "Lunetistul american" (American Sniper) și Jocurile Foamei (Hunger Games) sau de jocuri video ca Grand Theft Auto sau Call of Duty. 
 
Prin însușirea unei culturi occidentale extrem de populare, ISIS vrea să se adereseze direct unui anumit segment din rândul celor pe care dorește să îi racoleze. Teroarea devine astfel ceva fascinant, iar  victimele terorii, actori într-un film american sau joc video.
 
Aceasta este concluzia la care a ajuns cercetătorul Javier Lesaca, de la School of Media and Public Affairs de la  George Washington University. El a a analizat peste 800 de filmulețe publicate de ISIS în perioada ianaurie 2014-septembrie 2015, descoperind că 15% dintre ele au fost inspirate din filme occidentale cunoscute și jocuri video.Și mai puțin din religie.
 
Referințele sunt explicite, susține el, explicând că un atac comis de jihadiștii ISIS în Yemen seamănă cu ceea ce se întâmplă în jocul Call of Duty.
 
Un alt episod violent marca ISIS, în care este implicată o mașină, este decupată parcă scenă cu scenă din jocul Grand Theft Auto. Iar la mai puțin de o săptămână de la premiera filmului American Sniper, ISIS a postat un filmuleț in care erau preluate secvențe violente din producția cu Bradley Cooper.
 
De asemenea, imaginile postate de Statul Islamic cu o tabără de antrenament pentru copii, din deșert, seamănă la fel de mult cu ceea ce se intâmplă în producția americană de succes Jocurile Foamei.
 
Iar propaganda ISIS are efectul scontat: peste 25.000 de oameni din 100 de țări s-au alăturat organizației care seamănă teroare in ultimul an. Pentru că cei racolați se visează astfel protagoniști ai filmelor, iar un atac terorist pare ceva extrem de popular.