ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compania germană Lidl a fost amendată cu peste 180.000 de euro de către Comisia pentru Protecția Concurenței de Reclamă/Publicitate Înșelătoare din Bulgaria (KZKZR), decizia fiind validată de Înalta Curte Administrativă din Bulgaria (VAS), informează Antena3, citând capital.

Sancțiunea a pornit de la un studiu efectuat de KZKZR în 2012, din care rezulta că sloganul folosit de Lidl, „Cel mai bun din Bulgaria, cel mai bun din Europa”, a fost o campanie publicitară cu caracter înșelător. 

Înalta instanță și comisia de resort au fost de părere că legătura dintre produsele cărora li se făcea reclamă și mărcile lor comerciale, asociate cu sintagma „cel mai bun”, a creat convingerea despre cea mai bună calitate la acea categorie, oferită sub respectivele mărci, despre ai cărei indicatori de calitate s-a stabilit că se apropiau de limita mărfurilor admisibile ca termen de garanție, arată sursa citată.

VAS a constatat că mesajul publicitar a influențat comportamentul consumatorilor, oferindu-le celor de la Lidl un avantaj nejustificat față de alte firme care comercializau aceeași categorie de produse.

Reamintim că zilele trecute, șefa  Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, Delia Nica, a aruncat cu o geantă către un ONG-ist în timpul unei dezbateri despre mediu.
 
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România are ca membri companii precum: Metro, Carrefour, Cora, Real, Mega Image, Kaufland, Auchan, Selgros, Billa, Artima, Profi, Penny Market, Obi, Praktiker, Bricostore, Dedeman, Baumax și Hornbach. În urma scandalului, Delia Nica și-a prezentat demisia din funcție.