ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ada Colau, primarul progresist al Barcelonei, a cerut și a obținut  36 de milioane de euro din partea conducerii bisericii Sagrada Familia pentru a contribui la costurile de drumuri, planificare urbană și transport necesare extinderii lucrărilor orasului.
 
 Conducerea bisericii Sagrada Familia din Barcelona trebuie să plătească 36 de milioane de euro amendă primăriei orașului catalan pentru că a funcționat peste 130 de ani fără autorizație de construcție.  Abia anul acesta reprezentanții catedralei au ajuns la un acord istoric cu primăria, scrie El Pais.

Pentru rezolvarea acestei probleme, Sagrada Familia va plăti către autoritățile locale 36 de milioane de euro în următorii 10 ani.

Banii vor fi folosiți pentru a îmbunătăți transportul public și modalitățile de acces către catedrală.


Primarul Ana Colau a fost aleasă în 2015 cu sprijinul Verzilor, dar și al Stângii Unite,  partidelor Equo, Proces Constitutive, Podemos și al platformei Guanyem. Una dintre primele acțiuni a fost acordarea unor premii cetățenilor orașului civili, în timpul ceremoniei fiind promovată și recitată o versiune blasfemiatoare, în cheie sexuală, a rugăciunii Tatăl Nostru.


Actuala adminstrație a Barcelonei este ostilă Bisericii Catolice și Sagradei Familia, fiind deranjată supărată de dimensiunile și faima acestei biserici. De amintit că, în urmă cu un an, consilierul pentru cultură, Daniel Mòdol, a definit biserica drept „mona de pascua",  prăjitură specifică Paștelui, în Spania, cu o formă ciudată.

Presa spaniolă comentează cea mai recentă decizie a primarului Ada Colau astfel: Probabil că regretă războiul civil spaniol, când, în 1936, unele facțiuni anticlericale au dat foc laboratorului în care erau păstrate schițe, note și modele ale Bisericii lui Gaudi. Din fericire, datorită fotografiilor de epocă ale modelelor originale, a fost posibilă reconstituirea proiectului în mare parte. Lucrările au fost reluate în 1952, iar în 2026 ar trebui să se încheie.