Compania americană de produse pentru igiena intimă, Always, va îndepărta simbolul care reprezintă sexul feminin de pe absorbantele pe care le comercializează. Este vorba cercul cu crucea îndreptată în jos, care în biologie indică sexul feminin. Motivul acestei decizii controversate se regăsește în protestul comunității LGBT.

Acest simbol, susțin activiștii LGBT, i-ar ofensa pe cei care nu se mai identifică drept femei, dar au încă menstruație. De exemplu, bărbații trans, adică femeile care nu au făcut o tranziție completă și continuă să aibă menstruație. Primii care au scris o scrisoare de protest către companie au fost activiștii Ben Saunders și Melly Bloom, în iunie 2019. Mulți au urmat în curând exemplul lor, iar cei de la compania-mamă, P&G, s-au decis că simbolurile trebuie eliminate, scrie lifesitenews.

Într-o declarație către Saunders, șefii Always au anunțat: „Suntem încântați să vă informăm că, din ianuarie 2020, vom vinde noile tampoane fără simbolul feminin. Suntem absolut recunoscători că ne-ați comunicat această opinie”.

Reprezentanta unei organizații feministe critică decizia celor de la  P&G, spunând că produsele Always vor fi boicotate. „Îndepărtarea simbolului feminin de pe absorbante vine să nege existența femeilor”, a declarat Julie Bindel pentru The Daily Mail. „Acum ne îndreptăm către eliminarea totală a biologiei femeilor. Este un semn de pură lașitate din partea acestor mari corporații care capitulează în fața agendei transgender.”

Anunțul P&G privind decizia de a elimina simbolul sexului feminin de pe absorbante vine la mai puțin de două săptămâni după ce rețelele TV din Statele Unite au stârnit controverse prin difuzarea unei reclame la lenjerie intitulată „MENstruație”. Reclamă care prezintă o lume suprarealistă, în care bărbații ar avea menstruație. Spotul se deschide cu un tânăr adolescent, îngrijorat, spunându-i tatălui: „Cred că sunt la ciclu”. Tatăl îl îmbrățișează, liniștindu-l: „E doar o parte a creșterii.”