Catastrofa de la Genova: Italienii dau vina pe UE, pe politicienii din toate partidele, pe tehnocrați și pe mafie pentru prăbușirea podului

În timp ce echipele de salvatori continuă operațiunile de căutare a victimelor printre zecile de tone de dărâmături ale podului prăbușit la Genova, Italia a intrat într-un vârtej al acuzațiilor lansate de politicieni, presă și opinia publică.
După tragedia de la Genova, care a șocat și îndoliat Italia, cel puțin 39 de oameni pierind în urma dezastrului, acum se caută vinovații. Iar în fața catastrofelor, naturale sau precum cea de la Genova, politicienii și autoritățile responsabile au pe buze, invariabil, aceeași frază, indiferent de unde provin: „cei vinovați vor fi identificați și vor plăti”. În Italia unii chiar au plătit. Italienii au fost cei care, după cutremurul devastator din 2009, din L'Aquila, au arestat și condamnat la șase ani de închisoare șapte membri ai Comisiei Naționale pentru Prevenirea Riscurilor, acuzați că nu au avertizat în mod adecvat locuitorii orașului asupra iminenței seismului.
Partidele politice italiene dau vina pentru acest dezastru pe guvernele anterioare, dar și pe Uniunea Europeană, pe companiile de gestionare a drumurilor și chiar pe mafie. Șirul acuzațiilor vizează și guvernul tehnocrat condus între anii 2011-2014 de guvernul Mario Monti, care a angajat Italia pe drumul austerității cu adoptarea de noi taxe și impozite și reducerea cheltuielilor.
În tot acest noian de acuzații, supoziții și comentarii, nimeni nu vorbește nimic despre demisii. Pe rețelele de socializare politicienii sunt înjurați și desființați, societatea care gestionează tronsonul de autostradă este demonizată, fiind considrată drept „criminalul numărul unu”. Nu a ieșit însă nimeni în stradă să ceară demisii, deși presa a scris că podul Morandi este „un eșec al ingineriei”, dupa ce în primii 30 de ani structură a necesitat continuu lucrări de întreținere foarte costisitoare. Și nici nu au transformat Biserica Catolică și reprezentanții ei în țap ispășitor pentru această tragedie.
În timp ce unii dau vina pe UE pentru această tragedie, în frunte cu ministrul de Interne Salvini, există și oficiali care spun că, din contră, cheltuielile cu infrastructura sunt în continuare o misiune a guvernelor naționale. Și că, de fapt, UE a încurajat Italia să cheltuiască mai mult cu infrastructura și a pus la dispoziție fonduri”.
Sunt însă și opinii conform cărora vinovată pentru acest dezastru este mafia, cunoscută pentru șantajele și presiunile pentru construirea unor puncte de infrastructură importante, dar prost făcute.
Dave Parker, reprezentant al New Civil Engineer, a declarat astăzi, la Radio 4 Today că „Mafia a avut o implicare foarte mare în acest incident deoarecce, în plăcile de beton ale construcției se afla mult mai puțin ciment decât ar fi trebuit, dar prețul a fost extrem de ridicat în raport cu calitatea proastă”.
Potrivit rapoartelor firmei Globe and Mail din Canada, „companiile mafiote sunt cunoscute pentru că, de-a lungul deceniilor au acaparat industria italiană de ciment și construcții, iar procurorii i-au acuzat că fac muncă de mântuială”.
Catastrofa a fost consecința erorilor umane, despre o întâmplare nu poate fi vorba, a afirmat Francesco Cozzi, șeful procuraturii genoveze, care a anunțat declanșarea unei anchete minuțioase.
Deocamdată, guvernul italian a început procedurile de reziliere a contractului de concesiune atribuit societății care gestionează tronsonul de autostradă care s-a prăbușit marți la Genova. Societatea în cauză, Autostrade per l'Italia, face parte din grupul Atlantia, controlat în proporție de 30% de familia Benetton, iar acum multe dintre acuzațiile italienilor se îndreaptă către cei de la Benetton.
Tragedia de la Genova a realimentat însă dezbaterile aprinse, care durează de ani buni, cu privire la starea infrastructurii din Italia. Corriere Della Sera a aminitit că alte patru poduri s-au prăbușit în ultimii cinci ani.
Vicepremierul italian Matteo Salvini spune că un vinovat indirect ar fi Uniunea Europeană și constrângerile bugetare impuse Italiei. Salvini a adăugat că este nevoie de investiții pentru a face față îmbătrânirii generale a unei bune părți a infrastructurii italiene. „Dacă sunt angajamente externe care ne împiedică să cheltuim banii pe care trebuie să-i cheltuim pe securitatea școlilor și autostrăzilor, va trebui să ne punem întrebarea dacă să continuăm să respectăm aceste angajamente sau să punem securitatea italienilor înainte de orice. Evident că aș alege a doua variantă”, a punctat Salvini.
Guvernatorul regiunii nord-vestice Liguria, unde se află orașul-port Genova, care a indicat mai devreme un bilanț de 22 de victime "care cu siguranță va crește semnificativ”, a mai spus că lucrările de întreținere executate la pod s-au dovedit insuficiente.
Autoritățile au în vedere în prezent construirea unei noi secțiuni de autostradă, cunoscută ca "Gronda” și care ar face redundant podul Morandi, dar care întâmpină opoziția militanților pentru protecția mediului și a altor activiști locali.
Tragedia de marți ar putea adânci tensiunile din guvernul italian legate de investițiile de miliarde de euro necesare pentru "Gronda” și alte proiecte majore de infrastructură. Mișcarea 5 Stele a ministrului italian al transporturilor, Danilo Toninelli, a calificat construirea de linii de tren de mare viteză și de autostrăzi drept o risipă de bani, în schimb Liga consideră esențiale aceste cheltuieli, notează dpa.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

Teoria conspirației se confirmă. Numărul de decese atribuit vaccinurilor anticovid a fost mușamalizat - STUDIU

Cum explică profesorul Silviu Gurlui cauzele blackout-ului din Spania

Premierul Spaniei vine cu noi dezvăluiri despre pana masivă de curent care a lovit Peninsula Iberică: 15 gigawați de energie au dispărut inexplicabil

Adrian Onciu: Dansul păcii cu gust de capitulare. A sosit momentul ca Zelensky să-și facă bagajele și să-și ia concediu fără plată, pe termen nelimitat

Cum arată misteriosul tablou oferit de Putin lui Trump - FOTO
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Externe
Persoane: Matteo Salvini
Locații: Italia
Subiecte: Catastrofă Genova
Organizații: Mafia Uniunea Europeană
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)