Nepszabadsag, cel mai mare ziar de opoziție din Ungaria, a anunțat sâmbătă că își suspendă activitatea. Angajații publicației au fost împiedicați să intre în clădire.

Mai mulți jurnaliști și politicieni de opoziție au pus decizia pe seama presiunilor guverrnului condus de Viktor Orban. Suspendarea vine la câteva zile după ce ziarul a scris despre presupuse cazuri de corupție în care sunt implicați înalți oficiali.

Proprietarii Nepszabadsag, grupul Mediaworks, au declarat că este vorba de o decizie de afaceri din cauza scăderii vânzărilor din ultimii ani. Mediaworks, care a cumpărat Nepszabadsag în 2014, a afirmat că vânzările au scăzut cu 74% în ultimii 10 ani. Nepszabadsag a închis atât versiunea print, cât și pe cea online.

Trebuie spus că Partidul Socialist de opoziție a deținut până anul trecut acțiuni la firma care editează cotidianul.

Mai multe ziare, posturi de radio și TV au fost cumpărate de aliații premierului. Aceștia au vrut să cumpere și Nepszabadsag, o voce critică la adresa Fidesz, partidul lui Viktor Orban.