Facebook a confirmat pe platforma sa crearea unei secțiuni de „Actualități”, care va fi realizată cu concursul unor ziariști profesioniști, scrie evz.ro.

Rețeaua socială va apela la o echipă de jurnaliști experimentați pentru a selecționa articolele „pertinente și de încredere”, informează AFP. O altă parte a conținutului secțiunii va fi selectată de algoritmi. Aceștia vor determina temele care prezintă interes pentru internauții care frecventează rețeaua, după „urmele” lăsate de paginile consultate sau în conformitate cu abonamentele la diverse organe de presă.

„Obiectivul nostru cu această rubrică Actualități este de a oferi o experiență personalizată și judicioasă”, a declarat Campbell Brown, responsabilă pentru parteneriatele de informații de la Facebook. 
„Pentru rubrica Top News a secțiunii formăm o mică echipă de ziariști pentru a ne asigura că punem în evidență articole bune”, a explicat ea.

Însă pentru ansamblul articolelor din toată secțiunea informații, alegerea va fi în mare măsură atributul algoritmilor, adaugă Brown.

Facebook, care are sediul central în California, a lansat în ultimii ani o serie de inițiative jurnalistice, pe fondul unei campanii tot mai vehemente împotriva „fake news” și a „hate speech”. De aceea, este de așteptat ca și viitorul „ziar” al rețelei să aibă o puternică orientare ideologică și să manifeste aceeași corectitudine politică pe care o manifestă cenzorii Facebook.

Marți, Facebook a anunțat că angajează o echipă de zece ziariști cu experiență pentru a nu mai lăsa selecția știrilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor, semnalează AFP. Analiștii consultați de agenție consideră că efortul nu va fi suficient pentru a revoluționa mass-media.