ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Beijingul intră mâine sub cod roșu de poluare, pentru a doua oară în ultimele zece zile.

Experții spun că noxele vor depăși de 20 de ori maximele admise de lege. Dar unde chinezii văd o pătură groasă de smog, alții văd oportunități de profit. Un start-up din Canada le vinde chinezilor aer curat.

O sticlă de aer de munte e de 50 de ori mai scumpă decât apa minerală: 25 de dolari pentru o sticlă de 7 litri de aer din munții stâncoși ai Canadei. Pentru aceștia bani, clienții beneficiază de circa 150 de guri de aer proaspăt. Și, oricât de bizară ar fi afacerea, în China există o piața uriașă pentru așa ceva. Canadienii de la Vitality Air au trimis acolo 500 de sticle de aer și s-au vândut ca pâinea caldă în doar câteva zile. Alte patru mii de recipiente sunt pe drum spre China și majoritatea sunt deja rezervate.

Afacerea a pornit dintr-o glumă, le-a povestit fondatorul ziariștilor de la The Telegraph. Colegul său a umplut cu aer o pungă de plastic și a vândut-o pe eBay cu 50 de cenți. A vândut o a doua și a obținut pe ea 160 de dolari. După ce și-au dat seamă că există cerere pentru așa ceva, au început să producă sticlele de aer, iar acum le vând în America, în Orientul Mijlociu și în India, potrivit digi24.ro.

Sticlele sunt de cele mai multe ori cumpărate de femeile înstărite. Acestea le iau pentru familie sau le oferă cadou prietenilor. Și cluburile de lux au început să-și facă stocuri de sticle de aer. Cererea e mare, atât de mare încât compania canadiană se întreabă serios cum va reuși să țină pasul cu nevoile clienților fiindcă, spun fondatorii, aerul e ambalat manual. 

Să faci profit din aer însă nu e o premieră pentru China. În urmă cu doi ani, un cunoscut om de afaceri de acolo a scos la vânzare cutii de aer din zone mai puțin industrializate ale Chinei pentru 50 de cenți bucata.