Scandalul din jurul  navei Sea-Watch 3 depășește granițele Italiei. Decizia autorităților italiene de a o aresta pe  Carola Rakete, căpitanul navei Sea-Watch 3 pentru că a spart blocada impusă de vicepremierul Salvini a atras criticile Parisului și Berlinului.  Politicienii de rang înalt din Germania și Franța au criticat dur guvernul de la Roma pentru arestarea căpitanului navei care avea la bord peste 40 de migranți și care acum riscă 10 ani de închisoare. În paralel, presa italiană dezvăluie cum funcționează ONG-ul german Sea Watch, care deține nava „salvatoare” de migranți, și cum, deși se pretind ”voluntari”, cei care fac parte din echipaj sunt retribuiți cu mii de euro.

„Mă așteptam ca o țară ca Italia să se ocupe de un astfel de caz în mod diferit”, a declarat duminică președintele german Frank-Walter Steinmeier, a cărui țară nu a primit până acum niciun migrant adus de pe coastele Libiei în porturile italiene.

”Cineva care salvează vieți nu poate fi un criminal”, a spus și ministrul german de externe Heiko Maas (SPD), adăugând că salvarea vieților este o „obligație umanitară”, care nu trebuie să fie condamnată și a solicitat justiției italiene să clarifice rapid acuzațiile.

Și la Paris, purtătorul de cuvânt al guvernului francez, Sibeth Ndiaye, a acuzat Roma că a creat isterie. ”Îmi pare rău că am ajuns la această situație, deoarece guvernul italian a făcut alegerea de a crea isterie pe teme foarte dureroase”, a spus Ndiaye.

În replică, premierul Italiei, Giuseppe Conte, a descris situația ca „șantaj politic” vorbind despre vinovăția căpitanului. „În 15 zile căpitanul ar fi putut ajunge în alte porturi”, a spus el.
 
Vicepremierul Matteo Salvini a reacționat astfel: ”Îi sugerăm președintelui german să se îngrijoreze pentru ce se întâmplă în Germania și, dacă este posibil, să ceară cetățenilor săi să nu încalce legile italiene”. Salvini declara vineri, după arestarea Carolei, că gestul acesteia reprezintă „un act de război”.
 
”Voluntari”?
 
Nava Sea-Watch 3, care navighează sub pavilion olandez, susține că legile care guvernează apele internaționale sunt clare: navele aflate în primejdie „trebuie să fie primite în cel mai apropiat port”.


Site-ul italian panorama.it prezintă cine se află în spatele Sea Watch, nava ONG-ului german, dar care arborează steagul olandez și cum funcționează acest vas care, în ultimele luni, a provocat tensiuni între Italia și Franța și Germania.

Așa zișii „voluntari” ai Sea Watch 3 primesc un salariu cuprins între 1500 și 2000 de euro pentru trei săptămâni de muncă, deci nu sunt voluntari, cel puțin nu în sensul pe care îl are acest termen.  Un al doilea aspect este că ONG-ul german, proprietarul navei transformată într-o ambarcațiune de ”salvare” a migranților din Marea Mediterană, are o cifră de afaceri impresionantă pentru o companie mică și prosperă de transport maritim. Astfel, aest ONG a colectat, între anii 2017-2018,  aproape 3,5 milioane de euro din donații, bani cu care a finanțat ieșirile pe mare și a plătit cheltuielile structurale.

Pe site-ul organizației neguvernamentale este postat un anunț de subscriere  (la care se poate participa inclusiv prin plata cu bitcoin) pentru a „sponsoriza” noi expediții în largul coastei libiene: colecta a atins 50.000 de euro, în timp ce suma de 100.000 au fost colectată on-line pentru a susține „costurile juridice ale căpitanului Carola Rackete” atunci când autoritatea judiciară va contesta încălcarea dispozițiilor Decretului privind securitatea și intrarea neautorizată în apele teritoriale italiene.
 
 Biserica evanghelică germană și fost lider din Germania de Est
 
Printre cei care susțin acest ONG german se numără Biserica evanghelică germană, Anton Hofreite (liderul Verzilor din Bundestag), Gregor Gysi (fostul lider al Germaniei de Est în timpul lui Mihail Gorbaciov).

 
Schemele contabile ale organizației neguvernamentale arată ceea ce activiștii și presa progresiste încearcă să reducă la note de subsol și, dacă este posibil, să le treacă sub tăcere pentru a ca manipulările să funcționeze.
 
Cifrele care se referă la anul 2018 vorbesc de la sine:
 salariul echipajului Sea Watch a fost de 784.000 de euro. Prin urmare, cei care se pretind ”salvatorii de migranți” nu o fac degeaba. Ci pe mii de euro.

Numai nava Sea Watch 3, care are o lungimede 55 de metri, a costat peste 1,5 milioane de euro în 2018, suma la care se adaugă lucrările de pe șantierul naval din 2017 cu un an și cumpărarea a două bărci de salvare.

De fiecare dată când nava este capturată, comandantul este schimbat, acesta fiind singurul care trebuie cercetat pentru că a ajutat imigrația ilegală. O mișcare vicioasă prin care se evită circumstanța agravantă a repetării infracțiunii. 

Pe lângă navă, ONG-ul german mai deține și două elicoptere de salvare, aflate în Lampedusa. 
 
Nu este clar cine îi plătește pe piloți, care, cu siguranță nu zboară gratuit. În 2017, Ekd, o puternică federație de aproximativ douăzeci de biserici protestante și luterane germane, „a sprijinit achiziționarea elicopterului Moonbird, cu 100 de mii de euro”, se spune pe site-ul Sea Watch.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.