Cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume și-a retras campania publicitară de promovare a homosexualității în Ungaria, după ce politicienii conservatori și o petiție online au făcut apel la boicotarea la nivel național a produselor Coca Cola.

Coca-Cola a postat afișe provocatoare cu homosexuali și lesbiene, pe fondul steagului curcubeu, însoțite cu sloganuri de genul „Zero Zahăr, Zero Prejudecăți”. Afișele publicitare au împânzit Budapesta, fiind văzute în stațiile de tren și cele de autobuz.

Peste 40.000 de cetățeni au semnat o petiție pe CitizenGO, solicitând primarului din Budapesta și altor autorități „sprijinul în eliminarea afișelor cât mai curând posibil și împiedicarea răspândirii unor astfel de reclame în Ungaria”, scrie churchmilitant.com.

„Începem prin boicotarea Coca-Cola. Iar în petiția noastră, cerem ajutor în eliminarea afișelor cât mai curând posibil și în limitarea unui lobby homosexual care se adresează copiilor, familiilor și societății în ansamblul său”, a  declarat Eszter Zaymus, directorul de campanie al CitizenGO Ungaria.

La începutul lunii Boldog István, purtătorul de cuvânt al formațiunii Fidesz, a premierului Viktor Orbán, a cerut ungurilor să i se alăture pentru boicotarea Coca-Cola. Pe site-ul său, politicianul a postat și un mesaj: „Cred într-un Dumnezeu, cred într-o patrie, cred într-un adevăr etern etern, cred în învierea Ungariei. Amin”.

Coca-Cola a replicat, tot printr-un mesaj online: „Credem că atât heterosexualii cât și homosexualii au dreptul să iubească pe cine doresc, așa cum își doresc. Cu această (campanie) vrem să transmitem un mesaj: credința noastră este că toată lumea are dreptul la afecțiune și dragoste; că iubirea este la fel pentru toți (#loveislove)”.

Luni, gigantul american a cedat, sub presiunea tot mai mare privind boicotarea produselor sale, și a acceptat să retragă reclamele controversate din Budapesta, a anunțat CitizenGO. Inițiatorii campaniei de boicotare a produselor Coca Cola susțin însă că retragerea afișelor a fost doar o „semi-victorie”, întrucât compania le-a înlocuit cu altele, în care sloganul „Love is Love” a răms afișat în mod ostentativ. 

De aceea, semnatarii petiției vor să boicoteze în continuare compania care „nu stopează afișarea mesajelor prin care se promovează homosexualitatea”. 

„Copii sub 18 ani nu pot intra în magazinele care vând țigări, iar părinții lor sunt avertizați dacă conținutul unei emisiuni TV nu este adecvat pentru ei. Dar o ieșire în Budapesta face imposibil ca părinții să-și protejeze copiii de conținutul care promovează homosexualitatea”, a explicat Eszter Zaymus.


Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews