Compania Walt Disney a devenit obiectul unor critici din partea a mii de activiști africani, care cer, intr-o petiție, boicotarea multinaționalei americane. Nemulțumirea semnatarilor petiției, peste 70.000, este aceea că Walt Disney Company a înregistrat ca marcă expresia „hakuna matata”.
Expresia din limba swahili - vorbită în estul Africii (Kenya, Tanzania, Uganda și Congo) - se traduce ca „nicio problemă”. Semnatarii petiției acuză  Disney de colonialism și jaf și solicită celor de la Disney  să renunțe la marca inregistrată, scrie il Giornale.
 
Protestul lor vine cu doar câteva luni înainte de lansarea lungmetrajului live-action „The Lion King”, pentru care și-au împrumutat vocile, între alții, Beyoncé, Donald Glover și Chiwetel Ejiofor.

Expresia a fost popularizată în 1982 de trupa kenyană Them Mushrooms, care a cuprins-o în single-ul premiat cu platină „Jambo Bwana”.
 
Activistul african Shelton Mpala este creatorul petiției prin Change.org împotriva The Walt Disney. El cere oamenilor să semneze petiția „Spune NU Disney sau oricărei corporații ori individ care caută să înregistreze ca marcă limbaje, termeni sau expresii pe care nu le-au inventat”.

În filmul „The Lion King” din 1994 expresia a fost folosită și este titlul uneia dintre cele mai cunoscute piese de pe coloana sonoră a lungmetrajului animat. 
 
Disney a aplicat prima dată pentru a înregistra ca marcă „Hakuna Matata” în 1994, însă a primit permisiunea de a proteja expresia în 2003.

Americanii de la Disney au mai încercat să înregistreze ca marcă „Dia de los Muertos”, sărbătoare mexicană, însă au renunțat după mai multe proteste. Studiourile au intenționat să facă acest lucru pentru a vinde obiecte promoționale pentru filmul „Coco”.

Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews