În mediul universitar din SUA, corectitudinea politică atinge culmi nebănuite. Rochelle Gutierrez, o profesoară de matematică de la Universitatea din Illinois, a afirmat într-o carte recent publicată că algebra și abilitățile la geometrie perpetuează „privilegiile nemeritate” ale albilor.

Rochelle Gutierrez mai spune că profesorii trebuie să fie conștienți de „politica pe care matematica” o aduce în societate.

„La multe nivele, matematica funcționează ca Albitate (Whiteness). Cei care sunt apreciați că fac matematică și că o îmbogățesc, cei care sunt pricepuți la matematică și care sunt văzuți ca parte a comunității matematice sunt, în general, percepuți ca fiind Albi.”

Pe Gutierrez o mai îngrijorează că algebra și geometria perpetuează un privilegiu, susținînd că „programa care pune accent pe teorema lui Pitagora și pi perpetuează percepția potrivit căreia matematica a fost dezvoltată în mai mare măsură de greci și alți europeni.”

„Matematica mai ajută activ și la perpetuarea unui privilegiu al albilor, de vreme ce felul în care economia noastră privește la superlativ competențele matematice dă matematicii o formă de «privilegiu nemeritat» profesorilor de matematică, persoane albe într-o majoritate disproporționată.”