ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La un an de la izbucnirea pandemiei Covid-19, Facebook ia cea mai strictă poziție de până acum împotriva a ceea ce susține că ar fi „dezinformarea” privind vaccinurile. Lista cu interzicerea unor postări legate de imunizare, mască sau virus crește, iar cei care încalcă „standardele comunității” vor fi blocați.
 
Interdicția nu se va aplica doar postărilor privind vaccinul anti Covid-19. De exemplu, postările care susțin că vaccinurile cauzează autism sau că rujeola nu este o boală mortală, nu mai sunt permise pe Facebook.
 
În același timp, platforma îi va încuraja pe americani să se vaccineze. Astfel, Facebook va da informații despre momentul când vine rândul la vaccin și despre cum să găsească o doză disponibilă, potrivit npr.org.

Conform politicii privind standardele comunitare, postările cu „afirmații mistificate” conform cărora Covid-19 este „creat de om” sau că vaccinurile sunt ineficiente, nesigure, periculoase sau cauzează autism vor fi eliminate, începînd de luni, a anunțat vicepreședintele Guy Rosen pe blogul Facebook.

Noua politică a fost pusă în aplicare în urma consultărilor cu Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și va ajuta Facebook „să continue în a lua măsuri agresive împotriva dezinformării” despre Covid-19 și vaccinuri, a adăugat Rosen.
 
Chiar dacă nu încalcă niciuna dintre politicile enumerate, postările despre Covid-19 sau vaccinuri vor fi în continuare supuse revizuirii „verificatorilor terți de informații”, etichetate și „retrogradate” dacă sunt calificate ca false.
 
În paralel, Facebook - împreună cu Instagram și WhatsApp, pe care le deține - vor desfășura „cea mai mare campanie mondială de promovare a informațiilor reale despre vaccinurile Covid-19”.

Pe lângă „extinderea eforturilor noastre de eliminare a afirmațiilor false”, Facebook acordă 120 de milioane de dolari în credite publicitare ministerelor sănătății, ONG-urilor și agențiilor ONU pentru a trimite informații despre vaccin „miliardelor de oameni din întreaga lume”.
 
De asemenea, va oferi date „pentru a informa asupra livrării eficiente a vaccinurilor și eforturilor educaționale pentru a construi încrederea” cu privire la vaccinuri.

Gigantul social media îi va ajuta pe oameni „să afle locul și data când se pot vaccina, așa cum am ajutat oamenii să găsească informații despre cum să voteze în timpul alegerilor”, spune șeful Facebook.

Șeful departamentului Sănătate al Facebook, Kang-Xing Jin, susține că platforma a eliminat deja „peste 12 milioane de postări cu conținut” care „dezinforma și care ar putea duce la vătămare fizică iminentă”, influențând cu succes milioane de oameni din întreaga lume să poarte măști. În 2021, accentul companiei va fi de a construi încredere și încredere în vaccinuri folosind aceleași „perspective și cele mai bune practici”, mai spune Jin.