Noul vaccin AstraZeneca a avut efecte secundare în mai multe cazuri la persoanele vaccinate. Conform presei franceze, 149 de îngrijitori au dezvoltat reacții adverse după ce au primit vaccinul AstraZeneca.
 
Presa din Franța relatează despre situația de la spitalul Saint-Lô.  Aici vaccinarea a fost suspendată joi din cauza reacțiilor adverse la mai mulți îngrijitori care au dezvoltat „simptome de febră și greață”. Potrivit  Agenției Naționale pentru Siguranța Medicamentelor publicate joi, 149 de angajați au dezvoltat „sindrom gripal de intensitate ridicată” după ce au primit vaccinul AstraZeneca.
 
Conform Agenției, numărul reprezintă 1,49% din persoanele care au primit prima doză de vaccin, pe 10 februarie, scrie site-ul FranceBleu.

Mai mulți membri ai aceluiași serviciu au fost vaccinați în aceeași zi, punând în dificultate buna organizare a departamentului de sănătate.
 
Potrivit lui Alain Fischer, președintele Comitetului de coordonare a strategiei pentru vaccinuri, același lot din acest vaccin AstraZeneca este utilizat în prezent în 21 de țări europene. Pentru moment doar Franța pare să fie afectată de acest „aparent exces”. Prin urmare, Agenția Națională pentru Siguranța Medicamentelor solicită spitalelor „să vaccineze personalul aceluiași serviciu pe o bază eșalonată, pentru a limita riscul potențial de perturbare a funcționării serviciilor de îngrijire”.