Experți israelieni pentru securitatea aeroporturilor explică modul în care sunt păstrate condițiile de siguranță la Aeroportul internațional Ben Gurion.

Chiar dacă în Europa s-a investit foarte mult în sisteme de securitate hi tech, atacurile de ieri de la Bruxelles arată că nu s-a investit în elementul uman, esențial pentru controlul de securitate.

Fostul șef de securitate pentru aeroporturile din Israel a declarat că europenii sunt în urmă cu 40 de ani în materie de securitate.

Atacul terorist de la aeroportul din Bruxelles nu i-a surprins pe experții în securitate israelieni. În materie de securitate a aeroporturilor europenii sunt în urmă cu 40 de ani - a declarat fostul șef al Departamentului de securitate a aeroporturilor israeliene, Pini Schiff.

La Aeroportul internațional Ben Gurion sunt integrate mai multe straturi de securitate chiar înainte, dar și în sala pentru plecări. este ca un sistem de cercuri concentrice.

Non-stop sunt actualizate listele cu persoane suspecte și se știe imediat cine trebuie să treacă printr-un control de securitate strict.

Personalul de securitate al aeroportului are acces la aceste liste. Primul punct de control de securitate este pe drumul spre aeroport.

La bariera de control are loc o verificare vizuală, în primul rând, a călătorilor și a celor care îi însoțesc. În sala pentru plecări persoanele suspecte pot fi controlate și fizic după o procedură standard.

În schimb, în Europa, oricine poate ajunge cu bagaje în sala pentru plecări.

Primul control în Europa are loc după tichetarea pentru îmbarcare și după ce bagajele, valizele au fost balizate și transferate pe bandă rulantă.

După atentatele de la Bruxelles autoritățile de la Londra, Paris, Frankfurt și-au mărit numărul de polițiști și patrule.