Facebook nu va mai accepta reclame din afara Irlandei corelate postărilor privind referendumul de legalizare a avortului ce va avea loc la 25 mai în această țară profund catolică, conform unui anunț făcut marți de compania americană care încearcă să-și îmbunătățească transparența privind publicitatea politică, transmite Reuters.

Compania americană, aflată în centrul controverselor privind rolul jucat de platforma sa de social media atât în referendumul Brexit cât și în alegerile prezidențiale americane din 2016, a luat această decizie după ce a fost criticată că mesajele publicitare străine pot influența decisiv rezultatul referendumului privind legalizarea avortului într-o țară cu unul dintre cele mai stricte regimuri antiavort din lume.

„În cadrul eforturilor noastre de a contribui la protejarea integrității alegerilor și referendumurilor de diverse influențe externe, vom începe să respingem mesajele publicitare legate de referendum dacă provin de la companii de publicitate din afara Irlandei”, conform unui mesaj publicat pe site-ul companiei americane.

Facebook a precizat că se va baza pe rapoartele primite de la grupările legitim implicate în campaniile pro sau contra avortului pentru a identifica acele mesaje publicitare străine, pentru că instrumentarul propriu de verificare automată a integrității acestor tipuri de mesaje este încă în faza de dezvoltare.

La 25 aprilie Facebook a început să testeze un instrument de vizualizare și identificare a reclamelor, care le permite utilizatorilor să verifice, spre exemplu, toate reclamele postate de orice companie de publicitate în Irlanda în același timp.