Facebook este din nou în corzi, în cazul politicii de confidențialitate, după ce s-a aflat că gigantul social media a testat o aplicație de recunoaștere facială pe angajații săi, potrivit Daily Mail.

Folosind recunoașterea facială în timp real, compania a fost capabilă să identifice o persoană, îndreptând camera unui smarphone spre aceasta.
 
Deși există informația că această aplicație, creată acum 4 ani, ar fi fost întreruptă, tehnologia a fost capabilă să creeze profilul Facebook al cuiva care a permis recunoașterea facială pe profilurile lor. Informația șocantă a fost dezvăluită pentru prima dată de Business Insider, care a citat surse anonime ce susțineau că aplicația a fost dezvoltată între anii 2015 și 2016, dar de atunci a fost închisă.

Facebook a confirmat că a dezvoltat o astfel de aplicație, dar neagă faptul că ar putea să identifice astfel membrii rețelei sale de socializare.
 
Un purtător de cuvânt al Facebook a precizat pentru DailyMail: „Ca o modalitate de a afla despre noile tehnologii, echipele noastre creează în mod regulat aplicații pentru a le folosi în interiorul companiei. Aplicația descrisă era disponibilă doar pentru angajații Facebook și nu putea recunoaște decât angajați și pe prietenii lor care au activat recunoașterea feței”.
 
Susținătorii tehnologiei spun că o aplicație de recunoaștere facială ar fi chiar un instrument eficient pentru detectarea infractorilor. Contestatarii ei consideră însă că firma nu ia măsuri suficiente pentru a se asigura că a obținut consimțământul adecvat al utilizatorului înainte de a face acest lucru.
 
Un raport publicat zilele trecute de Amnesty International avertiza că giganții tehnologici Google și Facebook folosesc „modele de afaceri bazate pe supraveghere” care amenință drepturile omului și erodează confidențialitatea la nivel mondial. „Google și Facebook au erodat treptat respectul pentru viața noastră privată. Astăzi suntem în capcană. Fie ne supunem acestei mașini uriașe de supraveghere - unde datele noastre sunt ușor folosite pentru a ne manipula și influența - sau renunțăm la beneficiile lumii digitale”, se afirma în documentul celor de la AI.