ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Marca de amplificatoare și boxe Marshall va deveni chineză în urma unei preluări de 1,1 miliarde de dolari de către fondul de investiții chinez HongShan Capital Group.

Achiziția marchează o schimbare de proprietate pentru faimosul brand britanic și ilustreză ambițiile Chinei de a pune mâna pe cele mai renumite companii din Occident.

HongShan Capital Group (HSG) din China a încheiat la începutul acestui an un acord definitiv pentru achiziționarea unei participații majoritare în The Marshall Group - compania audio din Marea Britanie, cunoscută pentru amplificatoarele sale emblematice pentru rock - într-o tranzacție în valoare de 1,1 miliarde de euro (aproximativ 1,16 miliarde de dolari).

În conformitate cu termenii tranzacției, care este supusă aprobării autorităților de reglementare, familia Marshall va păstra o participație de peste 20% în companie, iar HSG va „lucra îndeaproape cu familia Marshall și cu echipa de conducere pentru a consolida marca Marshall și pentru a alimenta creșterea sa durabilă și profitabilă”, preciza Marshall Group într-un comunicat.

Printre investitorii care își vând participația la companie se numără compania suedeză de telecomunicații Telia, firmele de private equity Altor și Time for Growth și firma de capital de risc Zenith.

„Părintele sunetului puternic”

Înființată în Hanwell, vestul Londrei, în 1962, de către Jim Marshall, „părintele sunetului puternic”, și fiul său Terry, Marshall Amplification a devenit rapid una dintre cele mai emblematice mărci din muzica rock, amplificatoarele sale fiind folosite de artiști precum Jimi Hendrix, Eric Clapton sau Jimmy Page.

Marshall și-a dezvoltat amplificatoarele ca o alternativă mai puternică la amplificatoarele existente, ca urmare a plângerilor muzicienilor, în special Pete Townshend de la The Who, că amplificatoarele existente nu erau suficient de puternice.

În 2010, compania a acordat licență companiei suedeze de tehnologie Zound Industries pentru a crea o linie de căști și boxe Bluetooth sub numele Marshall. Mișcarea s-a dovedit de succes, iar în 2023, Zound, cu sediul la Stockholm, a achiziționat afacerea Marshall cu amplificatoare, formând noul Marshall Group.

În buzunarul Chinei

Familia Marshall a devenit cel mai mare acționar unic al noii companii, potrivit https://www.musicbusinessworldwide.com/amp-maker-marshall-acquired-by-chinas-hongshan-in-1bn-deal/Music Business Worldwide.

Compania administrează, de asemenea, o divizie de servicii pentru artiști, care include o casă de discuri și un studio de înregistrări.

„Suntem de peste 60 de ani în călătoria noastră, iar sunetul de pionierat al Marshall continuă să rezoneze în întreaga lume”, a declarat Terry Marshall în anunțarea achiziției HSG.

„Împreună cu HSG și echipa noastră, putem construi în continuare pe baza istoriei noastre pentru a amplifica dragostea pentru muzică și brandul Marshall pentru deceniile următoare”, a continuat el.

Înființată în 2005, HSG este o firmă de capital de risc care a investit în peste 1.500 de întreprinderi, dintre care aproximativ 160 au debutat pe bursele de valori, în timp ce 140 de companii private din portofoliul său au atins statutul de „unicorn” (o evaluare de cel puțin 1 miliard de dolari), potrivit companiei.

Printre cele mai importante investiții ale sale se numără gigantul digital chinez Alibaba, producătorul de vehicule electrice BYD și ByteDance, compania mamă a TikTok, potrivit Bloomberg.

Steve Jia , partener la HSG, a descris Marshall drept una dintre cele mai „emblematice” branduri din lume.

„Bazându-se pe această moștenire, credem că Marshall își va consolida poziția de brand de referință pentru chitariști și de brand de referință pentru iubitorii de muzică din întreaga lume. Suntem încântați să ne asociem cu familia Marshall și cu echipa Marshall pentru a scrie istorie în muzică”, a declarat el.

Taro Niggemann, Managing Director pentru Europa la HSG, a declarat că misiunea firmei include acum „sprijinirea Marshall în deblocarea întregului său potențial prin valorificarea expertizei noastre în canalele digitale și optimizarea lanțului de aprovizionare. Ne propunem să contribuim la aducerea produselor excepționale Marshall către și mai mulți clienți la nivel global, îmbrățișând și sărbătorind în același timp spiritul care definește marca de generații”.

Vibrația banilor prin boxe

Produsele Marshall sunt vândute în aproximativ 90 de țări din întreaga lume. Grupul Marshall a comunicat că și-a dublat veniturile între 2020 și 2024, la 400 de milioane de euro (421 de milioane de dolari).

„Această tranzacție este o dovadă a dedicării echipei noastre și a talentului excepțional de a face din viziunea noastră o realitate”, a declarat Jeremy de Maillard, CEO al Marshall Group.

„Împreună cu HSG și familia Marshall, avem condițiile perfecte pentru a continua să construim pe baza statutului emblematic al Marshall și să ne deblocăm întregul potențial în întreaga lume”, a precizat el.

De pe Abbey Road în China și Vietnam

Mai puțin optimiste au fost comentariile melomanilor care au văzut în această tranzacție o nouă dovadă a ambițiilor nemăsurate ale Chinei de a cumpăra „la bucată” marile branduri din vest și slăbiciunea Occidentului în a le mai apăra sau continua.

Deși marca menține legături strânse cu țara de origine, activitățile sale de producție sunt acum răspândite în mai multe locații, inclusiv în Marea Britanie, China și Vietnam.

Majoritatea difuzoarelor și amplificatoarelor Bluetooth Marshall sunt fabricate în China, o țară care permite producția pe scară largă la prețuri competitive. Marshall colaborează cu fabrici chinezești „de încredere” pentru fabricarea boxelor Bluetooth wireless, inclusiv a modelelor Marshall Acton, Stanmore și Woburn.

„Deși sunt fabricate în China, aceste boxe sunt supuse unor controale de calitate riguroase pentru a se asigura că îndeplinesc standardele recunoscute ale Marshall. Compania lucrează îndeaproape cu ingineri și tehnicieni pentru a se asigura că fiecare produs păstrează sunetul excepțional și calitatea construcției pentru care este renumit”, dă asigurări Digimigia.

În ultimii ani, Marshall a început să își extindă operațiunile de producție în Vietnam. Deși detaliile privind produsele fabricate în Vietnam rămân confidențiale, sectorul de producție în plină dezvoltare al țării a atras atenția multor mărci internaționale. Vietnamul oferă forță de muncă la prețuri accesibile și facilități de producție de  calitate, ceea ce îl face o destinație atractivă pentru Marshall pentru a-și verifica sursele de producție.

Impactul locațiilor de producție asupra calității

Alegerea locației de producție joacă un rol crucial în profitabilitatea, îmbunătățirea rezilienței lanțului de aprovizionare și capacitatea de reacție pe piață a difuzoarelor Marshall.

Alegerea locației optime necesită o analiză atentă a costurilor forței de muncă, a calității infrastructurii, a condițiilor de reglementare și a accesibilității materiilor prime necesare pentru fabricarea difuzoarelor Marshall.

Potrivit experților, Marshall se concentrează pe controlul riguros al calității și pe uniformitatea instalațiilor de producție. Compania colaborează îndeaproape cu producători din China și Vietnam pentru a se asigura că „sunt utilizate aceleași materiale de înaltă calitate, măiestrie și atenție meticuloasă la detalii ca în Marea Britanie. De asemenea, inginerii Marshall inspectează în mod regulat produsele finite pentru a se asigura că acestea „îndeplinesc standardele excepționale ale mărcii privind calitatea sunetului și durabilitatea”, potrivit sursei citate.

„Se răsucește Jimi Hendrix în mormânt!”

Compania încă produce amplificatoare în Regatul Unit, la fabrica Marshall din Bletchley, lângă Milton Keynes. Așa cum am arătat, în 2010, aceasta a autorizat compania suedeză de tehnologie Zound Industries să producă căști și difuzoare Bluetooth sub marca Marshall. Parteneriatul s-a dovedit de succes și, în 2023, Zound, cu sediul la Stockholm, a achiziționat activitatea de amplificare a Marshall, creând noul Marshall Group. În privința boxelor Marshall, acestea sunt fabricate în Marea Britanie, China și Suedia și se pare că sunt fabricate și în Vietnam.

Dincolo de asigurări, fanii au insistat: „Se răsucește Jimi Hendrix în mormânt!”.