ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un politician care a făcut parte din administrația Trump a pus sub semnul întrebării regulile propuse de administrația Biden privind mașinile electrice, argumentând că acestea pot fi un pretext pentru reducerea radicală a deținerii de vehicule private.

Mike McKenna, asistent adjunct al președintelui Donald J. Trump, a declarat, într-un panel Heritage Foundation, că propunerea Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) din SUA are de fapt scopul de a înlătura în număr mare mașinile private.

El a spus că Statele Unite vor trebui să extindă exploatarea și prelucrarea mineralelor într-un ritm incredibil de rapid pentru a adera la aceste reguli și nu vor putea menține în același timp cifrele actuale de producție și vânzări pentru automobile.

EPA estimează că, odată cu noile reguli, aproximativ două treimi dintre vehiculele noi vândute în Statele Unite vor fi modele electrice până în 2032.

„Evident că nu vom avea de 42 de ori mai mult litiu de care am avea nevoie, așa cum intenționează cei care vorbesc despre această tranziție. Poporul american nu vrea acest lucru”, a spus McKenna, potrivit Epoch Times.  

Steven G. Bradbury, care a fost consilier general în Departamentul Transporturilor în administrația Trump, a prezis că noile reguli vor duce la „cubanizarea flotei auto americane”, făcând aluzie la prevalența mașinilor foarte vechi în statul comunist din Caraibe.

„Pe măsură ce prețul va crește și selecția celor mai populare vehicule pe benzină va dispărea, multe familii americane, în special familiile americane cu venituri mici și medii și americanii din mediul rural, nu vor cumpăra aceste vehicule noi. EPA presupune că vânzările vor continua să fie ridicate. Nu este [o previziune] realistă”, a adăugat Bradbury.

El a avertizat că americanii mai puțin bogați ar putea fi nevoiți să conducă „vehicule uzate tot mai vechi”. Bradbury a menționat că predicția sa este în conformitate cu concluziile unui sondaj recent, care a stabilit că vârsta medie a automobilelor din SUA a atins vârful în 2023, de 12,5 ani.

Atât McKenna, cât și Bradbury sunt afiliați la Heritage, care a găzduit discuția.

Donna Jackson de la Centrul Național de Cercetare în Politici Publice a fost de acord cu colegii săi din panel cu privire la motivațiile care stau la baza propunerii.

„Scopul este de a înlătura vehiculele private, iar dacă nu avem atât de multe, nu trebuie să ne facem griji cu privire la eliminarea [bateriilor]”, a spus ea.

Jackson, care este afro-americană, a spus că propunerea EPA de a reglementa vehiculele amintește de metodele folosite în cazul americanilor de culoare în urmă cu jumătate de secol.

„Dacă nu deții nimic, atunci trebuie să faci ceea ce spune guvernul. Ei vor control. Au încercat acest experiment deja în comunitatea neagră și a funcționat. Acesta este obiectivul principal”, a spus ea.

Jackson a susținut că o tranziție de sus în jos către vehiculele electrice i-ar afecta în mod disproporționat pe americanii de culoare, având în vedere veniturile lor medii scăzute și prețurile actuale ridicate ale mașinilor electrice. „Acesta este războiul administrației Biden împotriva săracilor”, a spus Jackson.

Bradbury a prezis că regulile ar putea determina EPA să facă eforturi pentru raționalizarea energiei electrice.

Diana Furchtgott-Roth de la Heritage, care a lucrat în Departamentul de Transport în administrația Trump, a remarcat corespondența dintre această posibilitate și facturile deja luate în considerare - de exemplu, legislația care impune încărcarea bidirecțională a vehiculelor electrice, avută în vedere în legislatura statului California. „Asta înseamnă că statul poate aspira electricitatea din motorul mașinii tale și o poate folosi în scopuri proprii”, a spus Furchtgott-Roth.