ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Două știri care vin din Franța secularizată au trecut oarecum neobservate.

Prima, preluată de site-ul Foglio, referă la botezul a peste 4.200 de adulți cu ocazia sărbătorii Paștelui catolic.
 
Acest lucru înseamnă o „creștere cu 40% față de media botezurilor ultimilor zece ani”, după cum susține Conferința Episcopilor Franței (Cef). Aceste cifre  ne spun însă și mai mult când vine vorba de media vârstei celor care s-au creștinat: „Aproximativ 60% dintre adulții botezați au vârste cuprinse între 18 și 35 de ani.  De asemenea, 53% din cei care s-au botezat provin din familii cu tradiție creștină, 22% din zona familiilor „fără nicio religie” (o creștere de 35% comparativ cu datele din ultimii zece ani) iar 7% provin  din nucleele culturii islamice” , a indicat părintele Vincent Feroldi, directorul Serviciului Național de Relații cu Musulmanii din cadrul Cef.
 
Cea de-a doua cifră este poate și mai importantă deoarece, așa cum a subliniat Feroldi, este vorba de migranții care, în multe din cazuri, ajunși în Franța, „descoperă că, spre deosebire de țările lor de origine, aici există o mai mare libertate religioasă”. Din acest motiv, ei fac acest pas al convertirii, care, spune Feroldi,  este în primul rând o întâlnire personală cu Hristos”. Nu întotdeauna însă este posibil ca aceste convertiri să fie făcute publice din cauza pericolului represaliilor la care se expun familiile celor care au ales să se convertească. De aceea, sacramentul este împărțit „cu o anumită discreție, nu în noaptea de Paști, sărbătoare care are o dimensiune publică și festivă foarte puternică”.

Apelul intelectualilor

 A doua informație despre care aminteam este manifestul pubicat  în ziarul Le Figaro și semnat de o sută de intelectuali francezi împotriva noului toatalitarism islamic. Printre semnatari, chiar și gânditori de nivel înalt, precum Rémi Brague, Alain Finkielkraut, Jean-Pierre Le Goff, Georges BENSOUSSAN, Pascal Bruckner, Pierre Nora, Robert Redeker, Boualem Șansal, Pierre-André Taguieff.


„Noul totalitarism islamist încearcă să câștige teren prin toate mijloacele și să treacă drept o victimă a intoleranței. A fost posibilă observarea acestei strategii acum câteva săptămâni, când uniunea profesorilor SUD EDUCATION 93 a propus un stagiu de formare, inclusiv ateliere de reflecție,  privind «rasismul de stat» interzis «albilor». Unii moderatori erau membri sau simpatizanți ai „ Colectivului contra Islamofobiei din Franța” și ai Partidului indigenilor împotriva Republicii. Exemplele de acest tip s-au înmulțit în ultima vreme. De asemenea, am aflat că cea mai bună modalitate de combatere a rasismului ar fi separarea raselor. Dacă această idee ne ofensează, este pentru că suntem republicani.

Auzim, de asemenea, spune că, din moment ce religiile din Franța devin obiectul ridiculizării de către un secularism manipulat, este necesar să se asigure religiei minoritare, adică Islamului, un loc special, astfel încât acesta să nu mai fi umilit. Și mai mult: se pare că prin acoperirea cu un văl, femeile se protejează de bărbați, iar acceastă segregare a lor le-ar permite să se emancipeze.

Punctul comun al acestor teze stă în ideea că singura modalitate de a-i apăra pe „dominați" (un termen care nu este al nostru, ci unul folosit de SUD EDUCATION 93) ar fi de a-i izola de ceilalți și de a le acorda privilegii.

Nu cu mult timp în urmă, apartheidul domnea în Africa de Sud. Întemeiat pe segregarea negrilor, el a vrut să-și împace conștiința prin crearea de bantustane în care negrilor le-a fost acordată autonomie fictivă. Un sistem care, din fericire, a dispărut.

Și iată că acum un tip nou de apartheid este propus în Franța, o segregare contradictorie, grație căreia cei dominați și-ar păstra demnitatea fiind puși la adăpost de „conducători”.

Dar asta înseamnă că o femeie care își scoate voalul și iese pe stradă ar fi o pradă? Acest lucru înseamnă că o „rasă” care frecventează alte rase ar fi umilită? Acest lucru înseamnă că o religie care este de acord să fie una dintre celelalte își pierde demnitatea?", se spune în apelul celor 100 de intelectuali.