La nici un an de la lansarea unor reclame controversate,  cei de la Gillette, care au încurajat intens mișcarea #MeToo și sexismul, fac un pas înapoi. Gillette a anunțat că „se reorientează de la problemele sociale la eroii locali”, după ce a înregistrat pierderi uriașe prin reclame care incriminau „toxicitatea masculină” și elogiau feminismul și minoritățile sexuale.

Gillette vrea acum să  „iesă din lumina reflectoarelor” cu a sa campanie publicitară progresistă, după ce seria de reclame despre diverse probleme sociale a contribuit la pierederea a 8 miliarde de dolari pentru compania-mamă Procter & Gamble, informează dailycaller.com.

Cunoscuta companie care comercializează produse pentru bărbierit, cu o  tradiție de 118 ani, a abordat problema „masculinității toxice” în ianuarie, când a lansat un spot publicitar care prezenta stereotipurile negative ale masculinității tradiționale.

Intitulată „Believe” campania avea drept slogan „The best men can be” și transmitea mesajul că bărbații ar trebui să își ceară socoteală unul altuia atunci când au o atitudine nepotrivită. 

Spotul care a provocat un val de reacții negative, dar și aprecieri, începe cu imagini în care bărbați sunt filmați în timp ce au un comportament agresiv, hărțuiesc sexual femei sau adoptă o atitudine sexistă. 
Apoi oferă exemple de comportament pozitiv în care bărbați intervin și pun punct situațiilor în care alți bărbați se comportă neadecvat. „Este aceasta cea mai bună versiune a bărbaților? Este? Nu ne putem ascunde de asta, se întâmplă de prea mult timp. Nu putem râde de acest lucru, nu putem invoca aceleași scuze vechi. Dar ceva s-a schimbat totuși. Nu mai există cale de întoarcere. Pentru că noi... noi credem în ceea ce este mai bun în bărbați. Să spunem ceea ce este potrivit, să ne comportăm ca atare. Unii deja o fac, la un nivel mai mic sau mai mare. Dar nu este de ajuns. Pentru că puștanii de azi vor ajunge bărbații de mâine”, era  mesajul de până acum al companiei.

Noul clip publicitar al Gillette, lansat săptămâna trecută, are ca protagonist pompierul și antrenorul personal australian Ben Ziekenheiner. „Sunt pompier de 19 ani. Oamenii mă întreabă dacă este înspăimântător. Poate fi, dar ca toată lumea care are o slujbă, te pregătești – nu doar din punct de vedere al echipamentului, ci și mental și psihic”, spune eroul în clip.


P&G a achizționat Gillette în 2005 pentru 57 de miliarde de dolari.

Compania Gillette a dat vina pe deprecierea dolarului și pe faptul că bărbații se rad din ce în ce mai puțin.

Contestatariii săi au legat prăbușirea – prea brutală pentru a fi legată de cele două motive invocate mai sus – de recenta implicare a mărcii în probleme sociale precum promovarea feminismului și a minorităților sexuale.