ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Google a fost acuzat de părtinire, după ce o analiză a arătat că a promovat știrile de la editori de stânga în detrimentul celor de dreapta.

Daily Mail a analizat ce articole ale unor publicații au apărut săptămâna trecută în top 11 cei mai căutați termeni despre Boris Johnson.

Studiul a arătat că The Guardian a apărut de 38 de ori în rezultatele căutărilor, iar The Independent a fost citat de 14 ori. Cu toate acestea, Daily Telegraph a apărut de doar patru ori, Daily Express de trei ori și MailOnline de două ori.

BBC News, care a fost acuzat de unii conservatori de atitudine anti-Johnson, a apărut de 24 de ori, alături de alte nouă rezultate pentru alte instituții BBC.

Ministrul Culturii, Nadine Dorries, a declarat că analiza a dovedit ceea ce mulți se temeau. Ea a promis că va lua măsuri în cadrul unui viitor proiect de lege pentru a aborda "prejudecățile nedrepte și denaturarea".

'Am ridicat problema prejudecăților și a algoritmilor care distorsionează conținutul și opinia democratică cu Google', a adăugat ea. 'Ei au promis că vor reveni la mine cu dovezi că nu este cazul, pe care încă nu le-am primit.

'Aceste dovezi publicate de Mail sunt destul de concludente și ne spun ceea ce mulți au suspectat de la bun început.

'Analizăm modul în care putem aborda prejudecățile și denaturarea nedreaptă în viitoarea lege a concurenței digitale'.

Google decide unde să claseze articolele agențiilor de știri pe site-ul său de căutare nu în funcție de clicuri, ci pe baza unui algoritm conceput de firma de tehnologie.

Acest lucru înseamnă că nu povestea cea mai citită este cea care se află în fruntea listei, ci acele povești despre care Google stabilește că au mai multă relevanță și autoritate.

Studiul a analizat principalii termeni căutați online în legătură cu premierul, inclusiv "Boris Johnson", "Boris Johnson no confidence", "Boris Johnson confidence vote" și "Lee Mack Boris Johnson".

Acesta din urmă a fost o referire la gluma comediantului Lee Mack despre Partygate în timpul concertului de platină al reginei de sâmbătă, cu ocazia Jubileului de platină.

Cele mai căutate fraze pentru săptămâna de până la 8 iunie provin din Google Trends, serviciul de analiză al firmei.

Fiecare dintre acești termeni a fost apoi tastat în Google Search în Marea Britanie. Cercetătorul a adunat numărul total de rezultate returnate pentru fiecare sursă, obținând 38 pentru The Guardian. Pe locul al doilea s-a clasat BBC News cu 24, apoi The Independent cu 14 și Sky News cu 13.

ITV News a obținut șase rezultate, în timp ce Wikipedia, Financial Times, agenția de știri Associated Press și Public Broadcasting Service din SUA au obținut câte cinci rezultate.

Ultimul grup a primit mai mult de două ori mai multe rezultate de căutare pe Google în Marea Britanie decât MailOnline, în ciuda popularității extinse a acestuia din urmă.

Patru rezultate au fost returnate de către Daily Telegraph, CNN și o publicație minoră numită BBC Learning English.

Daily Express, Washington Post și Parliament.uk au avut câte trei rezultate. MailOnline și Metro au rămas cu două rezultate fiecare - ceea ce le situează la egalitate cu Facebook, site-ul guvernamental gov.uk și Britannica. The Times și Daily Mirror au primit câte un rezultat de căutare fiecare, în timp ce pentru London's Evening Standard și The Sun nu a fost afișat niciun rezultat.

Analiza a acoperit o perioadă în care toate mijloacele de informare în masă au publicat în fiecare zi numeroase articole despre prim-ministru, în condițiile în care acesta se confrunta cu un vot de neîncredere din partea parlamentarilor conservatori.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews