Calea ferată dintre Budapesta și Belgrad se va finaliza până în 2025, datorită unui acord de împrumut, deosebit de avantajos, semnat de guvernul Viktor Orban cu Eximbank China, a declarat, vineri, ministrul de finanțe de la Budapesta, potrivit MTI. 
 
Proiectul, care face parte din inițiativa „One Belt, One Road” a Beijingului, destinată să deschidă noi legături de comerț exterior pentru firmele chineze, va fi primul mare proiect de infrastructură chineză în interiorul Uniunii Europene, scrie Euractiv.

Odată cu semnarea contractului, poate începe investiția prin intermediul căreia Ungaria are șansa de a deveni centrul logistic al regiunii noastre, a subliniat Mihály Varga.
 
Potrivit acordului încheiat cu Eximbank China, o proporție de 85% din investiție va fi realizată prin împrumut, iar restul de 15% va reprezenta contribuția statului maghiar din surse proprii, a punctat ministrul. Termenii financiari ai acordului sunt unele preferențiale, chiar și în comparație cu opțiunile de finanțare a datoriilor publice disponibile în prezent pe piață, a mai spus oficialul de la  Budapesta.

Planificarea financiară și predictibilitatea sunt consolidate și prin faptul că împrumutul are o rată fixă a dobânzii, astfel încât condițiile nu se modifică nici măcar în cazul unei eventuale deteriorări ale condițiilor pieței. Totodată, contractul de împrumut permite și rambursarea în avans, astfel că guvernul va examina în mod continuu condițiile de pe piață, iar în cazul în care va fi benefic pentru Ungaria, va iniția rambursarea în avans.
 
Contractul pentru modernizarea acestei linii de cale ferată a fost semnat în primăvara anului trecut, de către un consorțiu maghiaro-chinez, a reamintit Mihály Varga. Pe porțiunea din Serbia, lucrările de reabilitare se află deja în curs, finalizarea acestora fiind așteptată să aibă loc până la sfârșitul anului 2022. Obiectivul este acela de a finaliza construcția întregii linii de cale ferată până în 2025, a subliniat ministrul ungar.