Polonia urmează exemplul Ungariei, fiind decisă să preia presa din mâinile corporațiilor occidentale. Anunțul a fost făcut de vicepremierul polonez Jaroslaw Gowin, care a declarat că Partidul Lege și Justiție (PiS), aflat la guvernare la Varșovia, va avea sarcina de a „repoloniza” media din țară dacă va câștiga alegerile din toamnă.

”O națiune și un popor cu respect de sine nu pot permite ca cea mai mare parte a presei să se afle în mâini străine, iar aceasta este o sarcină cu care ne vom confrunta dacă rămânem la putere în următorul mandat'”, a spus Jaroslaw Gowin.

Anunțul vine în contextul în care, în Ungaria, apropiați de-ai premierului Viktor Orban, un aliat al PiS, au obținut controlul asupra unei mari părți a presei, iar partidul de guvernământ, Fidesz, deja deține controlul total asupra media de stat.
TVN, compania-mamă a TVN24,  canal de televiziune privat, este deținută grupul american Discovery.

De asemenea, grupul german Axel Springer este prezent în Polonia, deținând ediția poloneză a săptămânalului Newsweek și tabloidul Fakt, ambele publicații fiind adesea critice la adresa guvernului.

„De ce ar trebui să presupunem că patronii germani sunt patrioți mai răi decât noi? Atunci când există conflicte de interese între Polonia și Germania, aceste publicații reprezintă punctul de vedere și interesele germane'”, a explicat Gowin.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.